במסגרת אירוע שקיימה לאחרונה בלונדון, יצרנית הסלולר הסינית OnePlus חשפה כי החל מה-2023 מכשירים נבחרים מפורטפוליו החברה יקבלו 4 שנים של עדכוני תוכנה מרכזיים על גבי ממשק המשתמש OxygenOS, מה שאומר שאם המכשיר ייצא לשוק עם אנדרואיד 13, ברכישה שלו אתם מבטיחים לעצמכם עדכוני תוכנה עד אנדרואיד 17.
מכשירי דגל נוכחיים של החברה וכל הדרך חזרה עד ל-OnePlus 8 תומכים כבר עכשיו בקבלה של 3 עדכוני תוכנה מרכזיים, כך שמדובר בשנה נוספת של שקט לעומת מכשיריה הקודמים של החברה.
מלבד עדכוני התוכנה המדוברים, וואן פלוס מתחייבת לתמוך במכשירים נבחרים למשך 5 שנים בגזרת עדכוני האבטחה ולהעניק להם את אלו פעם בחודשיים.
זו לא ההצעה הכי טובה שקיימת היום בהתחשב בעובדה שעדכוני אבטחה משוחררים לאוויר פעם בחודש, אך עדיין טובה יותר מזו הניתנת מצד לא מעט חברות אחרות בשוק.
ההודעה הרשמית אינה נוגעת לכמה מהר עדכוני התוכנה ישוחררו אל המכשירים הנתמכים, ונוגעת רק לעובדה שהם ישוחררו בפועל. זה אומר שבמקרה תיאורטי בו אנדרואיד 15 תצא בינואר לשלל מכשירים מתחרים בשוק ובידכם מכשיר נתמך של וואן פלוס, אתם תקבלו את עדכון התוכנה גם כן, אבל לא ברור אם הרבה אחרי או לפני המתחרים.
בחזרה לחלק המעשי, אנחנו צפויים לפגוש בעתיד הקרוב את מכשיר הדגל OnePlus 11 אשר משוער להיות אחד מהמכשירים הנתמכים בתוכנית העדכונים החדשה ולהביא את משתמשיו כל הדרך מאנדרואיד 13 לאנדרואיד 17 בפרק זמן של 4 שנים.
מלבד OnePlus שמצטרפת כעת לתחרות העדכונים נוכל למצוא את סמסונג, שכבר עכשיו מעניקה ללא מעט ממכשיריה עדכוני תוכנה מרכזיים למשך 4 שנים, וכמובן שאי אפשר שלא להזכיר את אפל שמעניקה עדכוני תוכנה למשך 5 שנים, כשה-iPhone 8 שהושק ב-2017 רק לאחרונה קיבל את העדכון ל-iOS 16.