ההנפקה של חברת מובילאיי יוצאת היום (ד’, 26.10) לדרך ובאינטל מספקים לראשונה פרטים אודות שווי הגיוס וחושפים כי יגייסו 861 מיליון דולר עבור 41 מיליון מניות (Class A) לפי מחיר של 21 דולר למניה.
המסחר במניית מובילאיי יחל ביום שישי הקרוב (28.10) תחת הסימול MBLY בבורסאת הנאסד”ק, כאשר התמחור שמציגה אינטל למניותיה של מובילאיי מעיד על שווי חברה הנמוך משמעותית מזה לו קיוותה.
השווי שנגזר למובילאיי מההנפקה עומד על כ-16.7 מיליארד דולר, רחוק מהדיווחים שהגיעו בשנה שעברה אודות גיוס לפי שווי של כ-50 מיליארד דולר.
עם זאת, באינטל ינפיקו כמות קטנה יחסית ממניות החברה, כ-5% בסה”כ, וייתכן כי בחירה זו תאפשר לה להגיש בעתיד הצעה נוספת להנפקת מניות לציבור לפי מחיר גבוה יותר (עם תלות בהצלחתה של החברה בבורסה, כמובן).

שווי החברה בהנפקה אינו גבוה בהרבה מהמחיר אותו שילמה אינטל עת רכשה את מובילאיי בשנת 2017, אז הוציאה אותה מהמסחר בבורסה והפכה אותה לחברה פרטית.
מובילאיי תומחרה לפי שווי של 5 מיליארד דולר בזמן ההנפקה הקודמת שלה בשנת 2014, כאשר 3 שנים לאחר מכן, במרץ 2017, הודיעה אינטל על רכישתה לפי שווי של 15.3 מיליארד דולר.
שווי החברה בהנפקה הנוכחית (16.7 מיליארד דולר) משקף למובילאיי צמיחה של כ-9% בשוויה ב-5 השנים שעברו מאז רכישתה על ידי אינטל.
במחצית הראשונה של שנת 2022 הציגה מובילאיי הכנסות בגובה 854 מיליון דולר, המשקפות עליה של כ-21% משנה לשנה, זאת לעומת הכנסות בגובה 704 מיליון בשני הרבעונים הראשונים של 2021.
מובילאיי עדיין מציגה הפסדים בשורה התחתונה. בחברה מציינים כי במחצית הראשונה של 2022 נצבר הפסד בגובה של 67 מיליון דולר, זאת מול רווח קטן של כ-4 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2021. יחד עם זאת, הפסדים אלה הולכים ומצטמצמים משנה לשנה, כאשר בשנת 2019 עמד ההפסד על 328 מיליון דולר, בשנת 2020 על 196 מיליון ובשנת 2021 על 75 מיליון.