אנחנו נמצאים במרחק של שבועות ספורים מהאירוע הקרוב של אפל בו החברה תציג את סדרת ה-iPhone 14, אך עד אז אנחנו מקבלים אישור רשמי לכך שהחברה דוחה את השקת מערכת ההפעלה iPadOS 16, כך שבמקום לשחרר אותה יחד עם iOS 16, היא תשוחרר במהלך הסתיו הקרוב.
את המידע הזה אפל מאשרת באופן מלא לאתר TechCrunch לאחר דיווח ראשוני שהתקבל בתחילת החודש מ-Bloomberg אשר דיווחו על הנושא.
במסגרת הדיווח של בלומברג, אנחנו מגלים כי הדחייה כנראה נעשית בעקבות אי שביעות רצון של אפל מחווית השימוש בפיצ’ר ה-Stage Manager שאמור להגיע באופן מלא לאייפד, כשכבר במסגרת הבטא הפיצ’ר קיבל המון ביקורות נוקבות המציינות שהוא לא נוח ומבלבל.
הפיצ’ר המדובר מתיר למשתמשי האייפד לבצע מספר משימות באמצעות חלונות צפים על גבי התצוגה, ובכך להפוך את האייפד למכשיר פרודקטיבי יותר בהשוואה לגרסאותיו הקודמות.
מעבר לכך, אנחנו יודעים גם שהשימוש ב-Stage Manager מוגבל לפחות כרגע למשתמשים המחזיקים באייפד הכולל את מערכת השבבים החדשה M1, מה שאומר שאם ברשותכם אייפד ישן יותר, לא תוכלו ליהנות מהאפשרויות החדשות.
מנגד, זה עדיין לא נראה שאפל מתכוונת או מנסה להתאים את הפיצ’ר הזה גם למערכות שבבים ישנות יותר, אך על פי דיווחים היא כן עתידה להכריז על אייפדים חדשים עם מערכת שבבים עדכנית באוקטובר.
יחד עם האישור לדחיית ההשקה, אפל שחררה לאוויר העולם גרסת בטא חדשה תחת השם iPadOS 16.1, אך זו עדיין נמצאת באתר החברה תחת השם iPadOS 16.0 Beta 7, גרסה אותה האחרונה שחררה כבר אתמול.
iPadOS 16.1 משנה את מספר ה-Build Number מ-20A5356a ב-iPadOS 16.0 Beta 7 ל-20B5027f, אך מלבד העובדה הזו, לא ממש ידוע מה עוד השתנה.