לאורך השנים שמענו כבר לא מעט פעמים על כך שאפל תעבור בנקודה כזו או אחרת לשימוש ב-USB-C במקום מחבר ה-Lightning הייעודי שלה, כשרוב החברות בשוק כבר משתמשות במחבר USB-C כסטנדרט היום ומקלות על המשתמשים בכך שהם לא צריכים להחזיק מספר כבלים למכשירים שונים.
על פי דיווח חדש המגיע מהמדליף מארק גורמן (Mark Gurman) דרך Bloomberg, אנחנו מקבלים אישור נוסף לכך שהשינוי קרוב מתמיד.
גורמן טוען כי גם במידה ואפל תעשה את המעבר ל-USB-C, אנחנו נראה לפחות בהתחלה את האייפונים העתידיים מגיעים עם מתאם שיאפשר להם להתחבר לאביזרים שונים של החברה אשר משתמשים במחבר ה-Lightning הנוכחי.
אפל למעשה כבר עשתה את המעבר לחיבור המוזכר עם סדרת האייפדים שלה, אך עדיין משתמשת בחיבור ה-Lightning באייפונים ובמספר מוצרים נוספים, כמו ה-AirPods.
את השינוי הזה ייתכן שמניע האיחוד האירופי, כשהוא עובד ברקע על חוק שיאכוף על יצרניות מכשירים כדוגמת אפל לעבור לשימוש במחבר USB-C אוניברסלי, מה שמותיר את אפל עם אפשרות לייצר אייפונים מיוחדים לאירופה שיימכרו עם החיבור הזה או לעשות את המעבר בכל האייפונים אותם היא מייצרת.
כך או כך, גם האנליסט מינג-צ’ קו (Ming-Chi Kuo) טען בעבר על השינוי העתידי ל-USB-C באייפונים, אך גם הוא וגם גורמן טוענים שגם במידה ויקרה, השינוי יגיע ב-2023 לכל המוקדם.
דרך דיווחו של גורמן אנחנו מגלים כי אפל בוחנת כבר מספר חודשים את המעבר ל-USB-C מאחורי הקלעים, לצד המתאם המוזכר שיגיע יחד עם האייפונים החדשים. המדליף מאשר גם שהחברה לא מתכננת לעבור ל-USB-C בסדרת האייפון 14 הקרובה, כך שאם השינוי למחבר האוניברסלי חשוב לכם, ייתכן שתרצו להמתין לסדרת האייפון 15.