בדיוק בזמן לפרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2022, חברת המשחקים בליזארד הכריזה על תאריך שחרור משחק מובייל חדש בסדרת “דיאבלו”, שייקרא Diablo Immortal.
המשחק הוכרז עוד בשנת 2018, אך נכנס לתקופת פיתוח ארוכה במיוחד שנמשכה ארבע שנים שלמות. כעת דיווחה בליזארד כי הוא צפוי סוף סוף לנחות במהלך יוני ויהיה זמין במכשירי אנדרואיד ו-iOS. ההפתעה הגדולה מגיעה דווקא מהידיעה כי Immortal לא יסתפק רק במכשירי מובייל ויהיה זמין גם במחשב בגרסת בטא פתוחה.
המשחק צפוי לתמוך במעבר בין מכשירים, כך שנוכל להתחיל לשחק בפלטפורמה אחת ולהמשיך באחרת מבלי לאבד את ההתקדמות שלנו. בצורה זו דיאבלו יהיה זמין לנו גם בבית וגם בחוץ בכל זמן שמתחשק לנו.
המשחק יתרחש אחרי אירועי Diablo II: Lord of Destruction, ויהיה זמין אונליין בלבד כדי לאפשר את הרחבת העולם לכדי חוויה חיה, נושמת ומשתנה כל הזמן.
אופציה נוספת שתינתן במשחק היא החלפת המקצועות (classes) של הדמויות מבלי לאבד את התקדמות ה-XP שלהן. עם שינוי המקצוע, יקבל השחקן פריטים חדשים שמתאימים לרמה בה נמצא, ולא יצטרך להתחיל מההתחלה.
ההכרזה על המשחק מגיעה יחד עם פרסום דוחותיה הכספיים של בליזארד לרבעון הראשון של 2022. על פי הדיווח, מכירותיה ברבעון עומדות על 1.48 מיליארד דולר, ירידה מהתחזית שעמדה על 1.80 מיליארד.
הירידה מגיעה בעיקר עקב היענות נמוכה למשחק Call of Duty: Vangaurd והחזרה להרגלי הצריכה של לפני תקופת הקורונה שהשאירה אנשים בבית עם הרבה זמן פנוי למשחקים.
“Diablo Immortal” צפוי לצאת ב-2 ביוני, ובינתיים ניתן כבר עכשיו להירשם מראש באתר המשחק.