המיתולוגיה הרחבה של הסופר סטיבן קינג ממשיכה לייצר כר פורה לעיבודים טלוויזיונים, וכעת סדרה נוספת מצטרפת לרשימה. רשת HBO מקס הכריזה על פיתוח סדרת פריקוול לסרטי “זה” (IT) של הבמאי אנדי מוסקייטי.
הסדרה בעלת השם הזמני “ברוכים הבאים לדרי” (Welcome to Derry) תחזיר אותנו לשנות השישים, והאירועים שהובילו לעלילת הסרט הראשון, שהתרחש בסוף שנות ה-80. הסדרה תעסוק בהיסטוריה של העיר דרי, אך גם בסיפור המקור של הליצן פניוויז ואולי אף תבהיר לנו קצת יותר לגבי הגעתו המסתורית כישות חייזרית, והבחירה שלו בתחפושת הליצן המאיים.
את הסדרה יכתוב תסריטאי “וונדר וומן” (Wonder Woman) ג’ייסון פיוקס כאשר מוסקייטי ישמש כמפיק ואף יביים את פרק הפתיחה. טרם ידוע האם מישהו מחברי הקאסט של סרטי “זה” ישחזר את תפקידו. מאחר והסדרה עוסקת בתקופה שלפני שדמויות הסרט נולדו, סביר כי היחיד שעלול לחזור הוא ביל סקארסגארד בתור פניווייז, אך גם הוא טרם אושר רשמית.
לא הרבה סופר לנו על תקופת שנות השישים בדרי בסרטים, אך אנו כן יודעים על אירוע מהותי אחד שהתרחש בעיר בשנת 1962. הייתה זו השנה בה מועדון שחורים הוצת על ידי חברי כת גזענים. הסרטים הבהירו לנו שהעיר דרי מלאה בגזענות והומופוביה, וסביר כי תמה של שנאה תחזור גם בסדרה החדשה.
מאחר שפניווייז מגיח רק פעם ב-27 שנים, יש להניח כי הסדרה תתחיל בהגעתו ב-1961, שכן הסרט הראשון מתרחש ב-1988.
הסדרה תצטרף לפרויקטים אחרים שהזמינה HBO מקס על פי סרטים מצליחים של אולפני וורנר. לאחרונה הוכרז כי הסרט “באטמן” (The Batman) יקבל סדרת ספין אוף לדמותו של הפינגווין בכיכובו של קולין פארל, וגם הסרט “חולית” (Dune) ימשיך את העלילה בסדרה הנמצאת בשלבי פיתוח ראשונים.