נטפליקס תפיק סרט המבוסס על משחקי “ביושוק”

ביושוק (באדיבות נטפליקס) ביושוק (באדיבות נטפליקס)

נטפליקס הכריזה כי היא תפתח סרט המבוסס על סדרת משחקי הוידאו “ביושוק” (BioShock), בשיתוף עם חברות המשחקים 2K שיצרה את המשחק, וחברת ההפקות “ורטיגו”, העומדת בין השאר מאחורי “דוקטור סליפ” וסרטי האנימציה של לגו.

“ביושוק” הוא משחק יריות בגוף ראשון שיצא לראשונה בשנת 2007. המשחק מתרחש בעיר תת ימית המתפוררת בעקבות מלחמת אזרחים. את המשחק מובילה דמותו של ג’ק, אדם שששרד התרסקות מטוס באוקיינוס האטלנטי, וכעת מוצא כי אנשי העיר האבודה התמכרו לסם אשר מעניק להם כוחות על. על העיר מאיימים מוטנטים הנקראים “Big Daddies”, אשר התמזגו לאורך השנים עם חליפות צלילה כדי ליצור זן רובוטי מפחיד.

יחד עם שני משחקי ההמשך, הסדרה מכרה מעל 39 מיליון עותקים ברחבי העולם. המשחקים הבאים הרחיבו את העולם הדיסטופי, ויצרו סיפור מלא רבדים העוסק בשאלות מוסריות וחברתיות, שמותאם היטב לעיבוד קולנועי. ואכן, זוהי אינה הפעם הראשונה בה הוליווד ניסתה להרים עיבוד שכזה. עוד ב-2008, שנה בלבד לאחר יציאת המשחק, תיכננו אולפני יוניברסל סרט בבימויו של גור ורבינסקי (“שודדי הקאריביים”). הסרט בוטל עקב תקציב גבוה, וגם ניסיון שני להרימו עם תסריט חדש נכשל ב-2013.

הסרט החדש עדיין נמצא בשלבי התכנון, וטרם נמצאו תסריטאי ובמאי. הוא מצטרף לשלל עיבודים שנטפליקס מתכננת למשחקי וידאו. אחרי הצלחת “המכשף” (The Witcher) ו“ארקיין” (Arcane), נראה כי נטפליקס מהמרת הרבה על הז’אנר. כרגע בתכנון נמצאות סדרת טלוויזיה של “האויב שבפנים” (Resident Evil), סדרה המבוססת על Assassin’s Creed, וסדרת האנימציה המופע של קאפהד! (The Cuphead Show) שעולה ב-18 בפברואר.

בנוסף לעיבוד הקולנועי המתוכנן, משחק המשך נוסף של “ביושוק” נמצא כעת בהפקה, הראשון מאז “BioShock Infinite” מ-2013. אך טרם ידוע מתי יצא לאור.

השוואת מפרטים