לפני כ-8 חודשים וואן פלוס הציגה לעולם את הדור הראשון של סדרת ה-CE תחת השם OnePlus Nord CE 5G, כשהמטרה הייתה לקחת את כל מאפייני המפתח ממכשיר ה-OnePlus Nord ולהביא אותם למכשיר בתג מחיר נמוך אף יותר. בבדיקה שעשינו נראה שהניסיון לא לגמרי צלח בפועל, אך וואן פלוס מתכוונת לנסות שוב עם דור שני לסדרה הזו בתקווה לביצוע טוב יותר.
את ההודעה על תאריך ההכרזה פרסמה החברה בחשבון הטוויטר שלה המיועד להודו, כמו גם באתר הרשמי המיועד למדינה. בעקבות כך, נוכל לשער שה-OnePlus Nord CE 2 5G יושק קודם כל בהודו ולאחר מכן במדינות נוספות במועד מאוחר יותר. מלבד תאריך ההכרזה שנקבע ל-17 בפברואר, וואן פלוס חשפה גם באופן רשמי כי נמצא במכשיר את מערכת השבבים Dimensity 900 מבית מדיה-טק התומכת ברשתות 5G, תמיכה בטעינה מהירה בהספק 65 וואט, שקע אוזניות סטנדרטי וכניסה לכרטיס זיכרון.

מעבר לפרטים הרשמיים, הדלפה אשר נוגעת בנושא מגיעה אלינו דרך המדליף Yogesh Brar, שחושף כי המכשיר יכלול מסך בגודל 6.43 אינץ’, עם פאנל מסוג AMOLED, ברזולוציית +Full HD ובקצב רענון של 90 הרץ. זיכרון העבודה שיגיע איתו יעמוד על 6 או 8 גיגה-בייט מסוג LPDDR4X, כשנפח האחסון יסתכם ב-128 גיגה-בייט מסוג UFS 2.2 אשר ניתן להרחבה. מערכת ההפעלה שמאחורי הקלעים היא אנדרואיד 11, יחד עם ממשק המשתמש OxygenOS 11.3, ועל מנת לפתוח את נעילת המסך נוכל לעשות שימוש בסורק טביעות אצבע המתיישב מתחת לפני התצוגה.
מערך הצילום האחורי של המכשיר מתבסס על חיישן ראשי ברזולוציית 64 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.79, חיישן 8 מגה פיקסל משני במפתח צמצם f/2.25 לצילום בזווית רחבה של 119 מעלות וחיישן שלישי ברזולוציית 2 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.4 שתפקידו אינו ידוע. מצלמת הסלפי שבחזית תגיע ברזולוציית 16 מגה פיקסל, כשהיא מעבירה אור דרך מפתח צמצם f/2.45.