חברת אנבידיה הכריזה על שלושה כרטיסי מסך חדשים לניידים המיועדים כפתרונות לשוק הנמוך וכוללים את כרטיסי ה-GeForce RTX 2050 ו-MX570 המבוססים על ליבת ה-Ampere העדכנית של החברה, וכרטיס ה-MX550 מבוסס ליבת ה-Turing. שלושה כרטיסי המסך החדשים צפויים לגרום לא מעט בלבלול עבור המשתמשים, מאחר שאחרי שכרטיס ה-GeForce RTX 2060 12GB הנייח סימן את חזרתה של סדרת ה-RTX 2000 לשוק, אפשר היה להניח כי כרטיס ה-RTX 2050 הנייד החדש יהיה המקביל לו בגרסה הניידת, אך זהו לא המקרה.
בעוד שהשם RTX 2050 רומז כי מדובר על כרטיס מסדרת ה-RTX 2000 הניידת מבוססת ליבת ה-Turing, למעשה ה-RTX 2050 החדש מתבסס על ליבת ה-Ampere החדשה מסדרת ה-RTX 3000 הניידת. הכרטיס החדש נראה כגרסה מסורסת של כרטיס ה-RTX 3050, כאשר בדומה לו הוא מגיע עם 2048 ליבות CUDA ו-4GB זיכרון, אך מקצץ את רוחב הבאס (BUS) בחצי, ל-64Bit.

לצד ה-RTX 2050 החדש מגיע גם כרטיס ה-MX570 העדכני, שמוגדר על ידי אנבידיה כדגם ה-GeForce MX החזק ביותר של החברה עד היום. בפועל נדמה כי מדובר בגרסה חלשה יותר של ה-RTX 2050, המגיעה עם 2GB זיכרון ומוגבלת לצריכה עד 25W, בניגוד ל-45W בדגם ה-RTX 2050, דבר שמוריד את תדר העבודה של הכרטיס מ-1477MHz ל-1155MHz.
הכרטיס השלישי והאחרון בהשקה הנוכחית הוא ה-MX550, שמגיע כגרסה משודרגת לכרטיס ה-MX450 הקודם של החברה, כאשר גם זה יתבסס על ליבת Turing מהדור הקודם, אך יגיע עם כמות ליבות CUDA גדולה יותר של 1024.
מפרט טכני:
| GeForce RTX 2050 | GeForce MX570 | GeForce MX550 | |
|---|---|---|---|
| ליבה | Ampere GA107 | Ampere GA107 | Turing TU117 |
| ליבות CUDA | 2048 | 2048 | 1024 |
| תדר בוסט | 1477MHz | 1155MHz | 1320MHz |
| זיכרון | 4GB GDDR6 | 2GB GDDR6 | 2GB GDDR6 |
| רוחב באס (BUS) | 64bit | 64bit | 64bit |
| צריכה חשמלית TDP | 30W~45W | 15W~25W | 15W~25W |
כרטיסי ה-RTX 2050, MX550 ו-MX570 החדשים צפויים להיות זמינים במחשבים ניידים חדשים באביב הקרוב (מרץ-יוני 2022).