קרוב ל-5 שנים עברו מאז רכשה אינטל את מובילאיי הישראלית תמורת סכום שנאמד ב-15.3 מיליארד דולר, וכעת מדווחת החברה כי היא מתכננת לממש את רווחיה על העסקה דרך הנפקתה של מפתחת מערכות הנהיגה האוטומטיות, כאשר על פי דיווח ראשוני של הוול סטריט ג’ורנל עשוי לעמוד שוויה של מובילאיי בהנפקה על כ-50 מיליארד דולר.
באינטל מציינים כי ההנפקה של מובילאיי מתוכננת לאמצע 2022 וכי החברה תונפק באחת מהבורסות בארה”ב. ניתן להניח כי המניה של מובילאיי תצטרף לזו של אינטל בבורסת הנאסד”ק, בה מטפסת היום (ג’, 7.12) האחרונה במעל ל-7 אחוזים בשלבים המוקדמים לפני פתיחת המסחר. על אף ההנפקה המתוכננת, באינטל מדגישים כי ישמרו על החלק הארי של המניות תחת בעלותם וכי לא מדובר בסיבוב על המניות, כאשר גם פרופסור אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי, ימשיך לשמש בתפקיד מנכ”ל החברה לאחר ההנפקה.
רכישה נוספת של אינטל מהתקופה האחרונה תהיה גם היא חלק מההנפקה, כאשר חברת מוביט (Moovit) הישראלית, שנרכשה על ידי אינטל בתמורה לסכום של כ-900 מיליון דולר במאי 2020, תשמש כחטיבה תחת מובילאיי ותעזור בפיתוח פרוייקטים של החברה.
מובילאיי זכתה להצלחה לא קטנה לאחרונה, ובאינטל מציינים כי היא מכרה כבר מעל 100 מיליון יחידות ממערכת השבבים EyeQ, המשמשת מערכות בתחום הבטיחות לרכבים ומערכות רכב אוטונומיות. בתום הרבעון השלישי של 2021 רשמה מובילאיי צמיחה של 39% בהכנסות משנה לשנה, כאשר ב-9 החודשים הראשונים של השנה הציגה צמיחה מרשימה אף יותר (62%), עם הכנסות שעמדו על יותר ממיליארד דולר ורווח תפעולי של 361 מיליון דולר (נכון ל-25.9.2021).