דוחות סמסונג מעידים: המכשירים המתקפלים הכניסו פחות בהשוואה ל-Galaxy Note 20

Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג'טי) Samsung Galaxy Z Fold 3 ׁ(צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

המכשירים המתקפלים הם אולי העתיד, וככל שבוחנים את דוחותיה הכספיים של סמסונג לרבעון השלישי של השנה לא ניתן להבחין בירידה דראסטית במכירות בהשוואה לשנה הקודמת, אך ירידה בהחלט קיימת אל מול המספרים שהוצגו שנה קודם לכן, עת החברה עדיין התמקדה בסדרת ה-Galaxy Note, שעזרה להשיג הכנסות גבוהות יותר בהשוואה למה שהצליחו להניב דגמי ה-Galaxy Z Fold 3 וה-Galaxy Z Flip 3 שתפסו את מקומה בשנת 2021.

בדוחות הכספיים שפירסמה היום (ה’, 28.10) מציינת סמסונג כי “מכירות הסמארטפונים צמחו משנה לשנה הודות לביצועים חזקים של המכשירים המתקפלים ודגמים נוספים (ככל הנראה מתייחסת לדגמי סדרת הגלקסי A)“, אך המספרים אותם חושפת החברה מספרים סיפור שונה, מה שגורם לנו להניח כי בסמסונג מתייחסים להשוואה בין הדגמים המתקפלים שהוצגו השנה מול אלו שהוצגו שנה קודם לכן, ולא למכירות כלליות של חטיבת המובייל כולה. בשורה התחתונה, הכניסה חטיבת המובייל של סמסונג 28.42 טריליון וון קוריאני (כ-24.3 מיליארד דולר) במהלך הרבעון השלישי של השנה, נתון המשקף ירידה שנתית של כ-8% בהכנסות, כאשר בצד הרווח התפעולי מציגה החברה ירידה של כ-25% משנה לשנה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בסמסונג לא חולקים נתונים כמותיים של מכירות הטלפונים, כך שיהיה קשה להעריך את ההצלחה של הטלפונים המתקפלים החדשים אל מול דגם ה-Galaxy Z Fold 2 שהוצג בשנה שעברה, אך מאחר ובחברה לא השיקו השנה מכשיר Galaxy Note חדש, ניתן להניח כי ירידה כללית של 8% בהכנסות מעידה על כך שחלק גדול מהמכירות הופנה מסדרת ה-Note לסדרות המכשירים המתקפלים, או לשיפור משמעותי של סדרות אחרות של החברה, כמו Galaxy A המיועדת לשוק הביניים ומטה.

על אף שחטיבת המובייל לא הציגה עליה משנה לשנה, סמסונג אלקטרוניקס סיכמה את הרבעון השלישי של 2021 עם עליה של 10% בהכנסות, את זו ניתן לזקוף לביצועים טובים של חטיבות השבבים, הזכרונות ופאנלי המסך של החברה. חטיבת הזכרונות הציגה עליה של 46% בהכנסות משנה לשנה וסיכמה את הרבעון עם נתון של 20.83 טריליון וון (כ-17.8 מיליארד דולר), ובסמסונג מציינים כי העליה הגיעה מגידול לביקוש לשבבי זיכרון DRAM המיועדים לשרתים.

חטיבת פאנלי המסך הצליחה לרשום עליה של 21% בהכנסות משנה לשנה עם מכירות בגובה 8.86 טריליון וון (כ-7.6 מיליארד דולר), כאשר בצד הרווח התפעולי הצליחה החברה להציג עליה של יותר מפי 3 בהשוואה לנתונים שהוצגו ברבעון המקביל אשתקד. בסמסונג מציינים כי מדובר ברבעון הרווחי ביותר עבור חטיבת פאנלי המסכים אי פעם ומזכירים את מסכי ה-OLED שהגיעו למכשירי פרימיום (דוגמת מכשירי סדרת האייפון 13, המכשירים המתקפלים של סמסונג ואחרים) כגורם שתרם רבות לעליה במכירות וברווח.

השוואת מפרטים