סדרת ה-iPhone 13 צפויה להיחשף בשבועות הקרובים ועל פי דיווח חדש יהיו הטלפונים הבאים של אפל הראשונים שיתמכו באפשרות לביצוע שיחות ושליחת הודעות טקסט (SMS) גם כשרשתות סלולר בטכנולוגיות 4G או 5G אינן זמינות, כאשר התקשורת תסתמך על שימוש בלווינים במסלול נמוך.
על פי דבריו של אנליסט אפל הוותיק מינג-צ’י קו (Ming-Chi Kuo), דרך אתר MacRumors, אפל עשויה להכניס לשימוש תמיכה בתקשורת מבוססת לוויני LEO (ר”ת Low Earth Orbit), לווינים הסובבים את כדור הארץ במסלול נמוך, כשהם קרבים יחסית לאדמה ונמצאים בגובה של עד 2000 ק”מ. טכנולוגיה זו תוכל לשמש כחלופה לתקשורת עם רשתות סלולר מהדור הרביעי והחמישי הזמינה כיום ולספק השלמה לשירותי התקשורת הזמינים בטלפונים גם במקומות בהן לא זמינה תקשורת סלולרית. עם זאת, דיווח של בלומברג מעיד כי לפחות בתחילת הדרך תעשה אפל שימוש בתקשורת הלווינית רק לצורך תקשורת במצבי חירום.
>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי
דבריו של קו נסמכים על כך שאפל תשלב במכשירי סדרת האייפון 13 את מודם ה-5G מדגם Snapdragon X60 של חברת קוואלקום, שישודרג בהתאמה אישית עבור מכשירי החברה כדי לתמוך בפונקציונליות של תקשורת עם לוויני LEO. לכך הוא מוסיף כי חברות נוספות הפועלות בתחום הטלפונים ככל הנראה ימתינו עד השקת גרסת המודם הבאה של קוואלקום, ה-Snapdragon X65, אשר צפויה לתמוך באופן מובנה בפונקציונליות זו.

אחת מהחברות אשר עושות כיום שימוש בלוויני LEO היא Starlink, חברה בת של SpaceX בפיקודו של אילון מאסק. הלווינים של Starlink משמשים לשירות אינטרנט לוויני אותו מציעה החברה, זה צפוי להשקה בינלאומית כבר בספטמבר 2021, עם פריסה של כ~1800 לויינים. סטארלינק הודיעה לאחרונה על הקדמה בלוח הזמנים, מ-2022 לספטמבר 2021, ולאחר שינוי זה תואם לוח הזמנים שלה גם ללוח הזמנים של אפל בהשקה הצפויה של סדרת האייפון 13.
עם זאת, ובהתחשב במחירים הגבוהים ובקצב התעבורה הנמוך יחסית בהם תומכת כיום הרשת של Starlink בשירותים אותם היא מציעה לקהל הרחב (עוד על זה בלחיצה כאן), ייתכן כי השימוש בתקשורת לווינית במסלול נמוך (LEO) יבוצע דרך שיתוף פעולה אחר. קו מציע את חברת Globalstar, הפועלת גם היא בתחום לוויני ה-LEO. החברה נוסדה בשיתוף עם קוואלקום, ומוצריה גם הם נשענים על חלק מטכנולוגיות החברה. לפי דבריו של האנליסט, ייתכן כי “הפתרון הפשוט ביותר” יהיה להישען על שירותיה של Globalstar, כך שמשתמשים שנודדים בין מפעילים במקומות בהם אין קליטת רשתות סלולר, ואפילו בנסיעות לחו”ל (Raoming), יוכלו להשתמש בשירותי הלווין אשר עשויים להיתמך במכשירי האייפון 13.
עדכון (31.8.2021) – נוספו פרטים בנושא ממקור נוסף לגוף הכתבה.