דפדפן האינטרנט אקספלורר ייצא לגמלאות ב-2022

דפדפן אינטרנט אקספלורר (מקור pixabay)

מיקרוסופט (Microsoft) מקדמת את “סופו” של דפדפן האינטרנט אקספלורר 11 ומודיעה על הוצאתו של הדפדפן משימוש במערכות הווינדוס 10 השונות ב-15 ביוני 2022, זאת לאחר ששירותים שונים דוגמת ה-Microsoft 365 יפסיקו לתמוך בדפדפן כבר ב-17 באוגוסט 2021.

ההכרזה החדשה ממשיכה את המהלך אותו החלה מיקרוסופט בסוף 2020, שמטרתו להפוך את דפדפן ה-Microsoft Edge העדכני של החברה למחליף הרשמי והמלא שלה לדפדפני האקספלורר (Internet Explorer) ואדג’ (Edge), כאשר דפדפן האדג’ החדש של החברה מבוסס על מנוע הכרומיום (Chromium), בדומה לדפדפן הכרום (Chrome) של גוגל, אך מוסיף פיצ’רים נוספים בהם מצב תאימות IE Mode עבור אתרים ישנים יותר שנועדו לאקספלורר.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בעוד שדפדפן האקספלורר יצא רשמית “לגמלאות” ב-15 ביוני 2022 בגרסת ווינדוס 10 המיועדת לשוק הבייתי מגרסה 20H2 ומעלה, הדפדפן ימשיך להיתמך בגרסאות העסקיות השונות עד 2023, ובמקרה של גרסאות ה-LTSC (ר”ת Long Term Servicing Channel), המיועדות לתמיכה לטווח ארוך, אף עד 2029.

נושא דפדפני האינטרנט של מיקרוסופט הוא אחד מהכואבים והבעייתיים ביותר עבור החברה. בעוד שדפדפן האקספלורר המקורי היה השליט הבלתי מעורר בשוק דפדפני האינטרנט בתחילת דרכו, המלך הנוכחי הוא דפדפן הכרום של גוגל, כאשר מיקרוסופט מצידה נתקלה בבעיה גדולה בה משתמשים עסקיים רבים המשיכו להשתמש בדפדפן האקספלורר על אף שחרור דפדפן האדג’ המקורי והמיקרוסופט אדג’ החדש, לאור בעיות תאימות בשימושים עסקיים ספציפיים.

לוח הזמנים המעודכן לסיום התמיכה ב-Internet Explorer 11 (מקור מיקרוסופט)
לוח הזמנים המעודכן לסיום התמיכה ב-Internet Explorer 11 (מקור מיקרוסופט)

כעת נראה כי דפדפן האקספלורר יסיים את דרכו סופית ב-2022, לפחות בשוק הביתי.

השוואת מפרטים