חברת רדיט (Reddit), המחזיקה ברשת החברתית הפופולרית בעלת אותו השם, הכריזה על רכישת Dubsmash, פלטפורמת סרטונים קצרים חברתית המתחרה באפליקציית טיקטוק (TikTok) הפופולרית, שתישאר יישות עצמאית, אך פתרון הוידאו שלה יוטמע ב-Reddit.
בעוד שטיקטוק נחשבת לאחת מרשתות המדיה החברתיות הצומחות בעולם, בעיקר בתחום סרטוני הוידאו הקצרים, קיימים לה מעט מתחרים בשוק, בהם שמות מוכרים יותר כמו Reels של אינסטגרם ו-Spotlight של Snapchat. אך קיימות גם לא מעט פלטפורמות נוספות המתמקדות בשווקים ספציפיים, כמו Dubsmash, שאינה מוכרת בשוק הישראלי או הגלובאלי ומתמקדת בעיקר בשוק האמריקאי, בו היא מוגדרת כפלטפורמת הוידאו השניה בגודלה לאחר טיקטוק.
לפי פרטי ההסכם, Dubsmash תמשיך להתקיים באופן עצמאי מרדיט, כאשר רדיט תשלב את פתרונות יצירת סרטוני הוידאו של Dubsmash בתוך הפלטפורמה שלה כשדרוג למערכת סרטוני הוידאו המובנית בה מאז 2017. אחת מהסיבות לרכישת פלטפורמת הוידאו החדשה לפי רדיט היא הגיוון האתני שלה, כאשר היא פופולרית בעיקר בקרב צעירים שחורים ולטיניים בארה”ב, עם שימוש ב-Dubsmash של כ~25% מכלל מהצעירים האפרו-אמריקאים, ועם קהילה המורכבת מכ~70% נשים, זאת בניגוד לטיקטוק.
>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

בעוד ששדרוג יכולות הוידאו של רדיט הוא אחד הדברים המרכזיים שהובילו לרכישה, נושא הגיוון האתני נחשב אף הוא לחלק מרכזי ברכש החדש, זאת מאחר ש-Reddit נאלצה להתמודד בשנים האחרונות עם לא מעט טענות על דברי שינאה וגזענות בפלטפורמה.