השפעות על המסחר העולמי בעקבות התפרצותו של נגיף הקורונה מגיעות גם לשוק הסמארטפונים, כאשר על פי חברת המחקר Strategy Analytics הושפע המסחר בשוק הטלפונים באופן ניכר, עם ירידה של קרוב ל-40% במשלוחי סמארטפונים במהלך חודש פברואר 2020.
על פי נתוני המחקר, כמות הסמארטפונים שנשלחו בעולם במהלך חודש פברואר האחרון עמדה על 61.8 מיליון יחידות, ירידה של 38% בהשוואה לנתוני פברואר 2019, אז מציינת חברת המחקר נתון של 99.2 מיליון יחידות שנשלחו במהלך החודש.

הירידות הגיעו לאור סגירת מפעלי הייצור בסין למשך תקופה ארוכה, זו השפיעה על הייצור בסין וכפועל יוצא מכך לירידה בהיקפי הזמינות של סמארטפונים גם עבור חברות נוספות בעולם המייצרות את מוצריהן במפעלים במדינה. אף פתיחתם מחדש בהדרגה לאחרונה, בחברת המחקר מצפים כי נראה המשך בהאטה במשלוחי טלפונים ממשיכה גם במרץ 2020, כשרבים מתושבי העולם נמצאים כיום בביתם.
ההשפעה של הירידה במשלוחי הטלפונים צפויה לפגוע ביצרניות המובילות את שוק הסמארטפונים, בראשם אפל, אשר על פי הנתונים האחרונים שהגיעו מהממשל הסיני, רשמה בפברואר ירידה בגובה 61% משנה לשנה במשלוחי הטלפונים שלה בסין, ושלחה פחות מחצי מיליון מכשירי אייפון במהלך החודש כולו.