סמסונג אלקטרוניקס חשפה את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השלישי של השנה ולאחר 5 רבעונים רצופים מציגה חטיבת המובייל של החברה צמיחה שנתית ברווחיות. בהתאם לתחזיותיה מתחילת החודש, את הרבעון השלישי סיכמה החברה עם הכנסות של 62 טריליון וון קוריאני (כ-53 מיליארד דולר), ירידה של כ-5% משנה לשנה, וירידה חדה של 56% ברווח, זה הסתכם ב-7.78 טריליון וון (כ-6.66 מיליארד דולר).
בזכות ה-Galaxy Note 10: חטיבת המובייל חוזרת לצמיחה
אף הירידה הכללית בהכנסות והצניחה החדשה ברווח החברה בתום הרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר, הציגה חטיבת המובייל צמיחה דו-ספרתית הן בצד ההכנסות והן בצד הרווח. את הרבעון השלישי סיימה חטיבת המובייל של סמסונג אלקטרוניקס עם הכנסות בסך 29.25 טריליון וון (כ-25 מיליארד דולר), כשהיא צומחת בכ-17% משנה לשנה, בעוד בצד הרווח התפעולי סיכמה החטיבה את הרבעון עם צמיחה של כ-32% ונתון של 2.92 טריליון וון (כ-2.5 מיליארד דולר).
את הצמיחה הנאה מייחסת סמסונג להשקה של מכשירי סדרת ה-Galaxy Note 10, זו התקיימה במהלך חודש אוגוסט האחרון. לדברי החברה, ההשקה של סדרת הדגל החדשה הייתה מוצלחת באופן ניכר בהשוואה להשקה הדומה של סדרת ה-Note 9 שנה קודם לכן, כשבסמסונג מציינים עליה דו-ספרתית במכירות לאותה תקופה עבור הדגמים החדשים.
שחקנית בולטת נוספת שתרמה לצמיחתה של חטיבת המובייל ברבעון האחרון הייתה סדרת ה-Galaxy A, זו הובילה לירידה בעלויות החברה ולשיפור ברווחיות.
סמסונג אינה חושפת נתונים מספריים אודות מכירות מכשיריה, אך היום (ה’, 31.10) פירסמה חברת המחקר Strategy Analytics את סקר השוק שלה, לפיו שלחה סמסונג 78.2 מיליון סמארטפונים במהלך הרבעון השלישי, נתון המהווה צמיחה שנתית של 8%.

חטיבות המסכים והשבבים בצניחה
מי שהיו התורמות הגדולות ביותר לצניחה החופשית ברווחיה התפעוליים של סמסונג אלקטרוניקס ברבעון השלישי היו חטיבות המוצרים בתחומי המוליכים למחצה, שרשמו ירידות חדות.
חטיבת המוליכים למחצה (שבבי זיכרון NAND/DRAM ו-Exynos) רשמה בסעיף ההכנסות 17.59 טריליון וון (כ-15 מיליארד דולר) והציגה ירידה שנתית של כ-29%, כאשר בצד הרווח התפעולי סיכמה את הרבעון בירידה של כ-78% עם נתון של 3.05 טריליון וון (כ-2.6 מיליארד דולר).