חברת אינטל (intel) הודיעה על הפסקת ייצור EOL (ר”ת End-of-life) של משפחת מעבדי ה-Kaby Lake-G, סדרת המעבדים הייחודית שהושקה ב-2018 ושילבה כרטיסי מסך מדגם Radeon RX Vega של AMD עם ליבת Core i של אינטל במעטפת אחת.
מעבדי ה-Kaby Lake G (להלן KLG) שהוכרזו בתחילת 2018 היו שיתוף פעולה ייחודי למדי בין אינטל ובין AMD בתחום הגרפי של המעבדים, כאשר יש לזכור ש-AMD היא המתחרה היחידה למעשה של אינטל בשוק המעבדים. מעבדי ה-KLG הגיעו בתצורת MCM (ר”ת מודול רב שבבי) חדשה בה שולבו על שבב אחד מעבד ה-Core i של אינטל ושבב ה-RX Vega הגרפי של AMD.
אף שהסוף של מעבדי ה-KLG היה ברור מאליו עם הכרזת התוכניות של אינטל על כרטיסי ה-Xe הגרפיים והרצון שלה להפוך למתחרה בשוק כרטיסי המסך מול nVidia ו-AMD, מעבדי ה-KLG זכו להצלחה נמוכה בשוק המחשבים עם יצרנים בודדים שהשתמשו במעבדים כחלק מהמוצרים שלהם למרות היתרונות הרבים של השבבים.

דגמי מעבדי ה-KLG אותם אינטל תפסיק לייצר:
- Core i7-8706G.
- Core i7-8705G.
- Core i7-8809G.
- Core i5-8305G.
- Core i7-8709G.
יצרני מחשבים יוכלו לבצע הזמנות למעבדי ה-KLG עד ה-31 בינואר 2020, כאשר המשלוח האחרון יצא ככל הנראה ב-31 ביולי 2020. יחד עם זאת, אינטל תמשיך להציע תמיכה במעבדי ה-KLG במשך כ-5 שנים וזאת לאור העובדה כי הדרייברים הגרפיים של מעבדי ה-KLG זמינים מאינטל בלבד, ולא דרך AMD, לאור צורת השימוש הייחודית בהם.
את הסיבה לסיום משפחת מעבדי ה-Kaby Lake G הסבירה חברת אינטל בתגובה רשמית לאתר Tom’s Hardware (בתרגום חופשי לעברית):
אינטל החליטה למקד מחדש את תיק המוצרים שלה, מעבדי ה-Core i מהדור העשירי של החברה עם שבב ה-Iris Plus הגרפי הבנוי על ארכיטקטורת הגרפיקה Gen11 החדשה הכפיל את ביצועי הגרפיקה. בנוסף, יש לנו מוצרים בתחום הגרפי שיביאו שיפורים נוספים למחשבים בעתיד.
את מעבדי ה-KLG של אינטל ניתן לתאר במשפט הלא שגרתי לתחום המחשוב: “וגר זאב עם כבש” – שתי חברות ענק בתחום המחשוב שהחליטו ליצור מעבד ניסיוני למדי ששילב את הטכנולוגיות שלהן בשבב אחד.
עם זאת, את חיסול מעבדי ה-KLG אפשר היה לדמיין עוד עם תחילת השמועות על שבבי ה-Xe הגרפיים של אינטל ועליית כוחה של AMD בשוק המעבדים עם מעבדי ה-Ryzen. מעבדי ה-KLG של אינטל היו ניסוי שלא צלח, אך הדגים את היכולת של החברות לשתף פעולה.