סמסונג אלקטרוניקס מספקת היום (ו’, 5.7) מבט חטוף ראשון לתוצאותיה הכספיות ומפרסמת הערכות מוקדמות לנתוני המכירות והרווח התפעולי לקראת פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה, את אלו תחשוף במלואם מאוחר יותר החודש. הנתונים שמציגה החברה מעידים על שחיקה בצד ההכנסות משנה לשנה וצניחה משמעותית ברווחיות, זו עשויה להיות מושפעת זו פעם נוספת מחטיבות המובייל והשבבים שלה, כאשר ברקע נמצאת פרשת Huawei שככל הנראה היוותה גורם משפיע על המכירות גם כן.
על פי הערכותיה המוקדמות של סמסונג אלקטרוניקס, סך מכירות החברה ברבעון שהסתיים ב-30 ביוני עמדו בטווח שבין 55-57 טריליון וון קוריאני (בין 47-48.7 מיליארד דולר). מדובר בירידה מול נתוני הרבעון המקביל ב-2018, אז רשמה החברה הכנסות של 58.48 טריליון וון קוריאני (כ-50 מיליארד דולר). בצד הרווח התפעולי מצפה החברה לנתון שבין 6.4-6.6 טריליון וואן קוריאני (בין 5.4-5.6 מיליארד דולר), זה מהווה לצניחה חדה של כ-56% ברף העליון מנתון של 14.87 טריליון וון קוריאני (כ-12.7 מיליארד דולר) ברבעון המקביל אשתקד.
הסנקציות שהוטלו על Huawei עוד בחודש מאי עשויות להיות גורם משפיע על תוצאותיה של סמסונג אלקטרוניקס, אם כי מדובר בהערכות בלבד, כאשר את הרבעון השני ליוותה אי וודאות רבה באשר לעתיד המכירות של החברה, מה שככל הנראה מנע מלקוחות רבים ברחבי העולם מלרכוש את מכשיריה. ב-Huawei ציינו כי השפעת הסנקציות על החברה עשויה להימדד בכמה עשרות מיליארדי דולרים במכירות במהלך 2019 כולה, חלק מהשפעה זו עשויה להגיע גם לכיוון ספקיות שבבים ופאנלי מסכים דוגמת סמסונג.
בין אם הושפעה סמסונג כתוצאה מירידה שעשויה הייתה להשפיע על מכירותיה של Huawei ובין אם לא, הערכותיה של הראשונה באשר לתוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה מעידות על הרבעון החלש ביותר שלה מאז הרבעון השלישי של 2016, שהושפע ממחדל הסוללות של ה-Galaxy Note 7.
הרבעון השלישי של השנה עשוי להשפיע לטובה על הכנסותיה של סמסונג אלקטרוניקס, כאשר לצד ההשקה הקרבה שלה לדגמי ה-Galaxy Note 10 בחודש אוגוסט, החברה ככל הנראה תהנה גם ממכירות פאנלי מסך OLED למכשירי האייפון הבאים של אפל, אלו צפויים להגיע אל השוק לקראת סוף הרבעון הנוכחי.