הדלפה חדשה מגיעה מיצרנית החומרה ZOTAC שהציגה באתר החברה את כרטיס המסך GTX 1070 AMP Extreme Core GDDR5X, מה שנראה לפי שעה כגרסה משודרגת של ה-GTX 1070 עם זיכרון מסוג GDDR5X, זאת בדומה לכרטיסי ה-GTX 1060 שקיבלו עדכון דומה. החברה הספיקה כבר להוריד את דף המוצר, אך המידע כבר הופץ ברחבי הרשת.
בעוד גרסת ה-GDDR5X החדשה עדיין לא רשמית ולא מופיעה באתר של נווידיה, לפי המידע מ-ZOTAC לגבי הכרטיס החדש של החברה, ה-GTX1070 GDDR5X החדש יגיע מומהר עם תדר בסיס של 1607MHz ובוסט של 1797MHz כשתדר זכרונות ה-GDDR5X יעמוד על 8GHz. באופן מפתיע, התדרים הללו נמוכים יותר מגרסת ה-GDDR5 מסדרת ה-AMP Extreme של ZOTAC שמגיע עם תדר בוסט של 1805MHz ותדר זיכרון של 8.2GHz.

למרות שלא מדובר במידע רשמי המגיע מצידה של נווידיה, הצעד של הוספת זכרונות GDDR5X ל-GTX 1070 היה צפוי למדי, מאחר שכרגע היה זה הכרטיס היחיד המבוסס ליבת GP104 שהשתמש בזכרונות GDDR5. נווידיה, לפי כל הסימנים, מנסה לצמצם את מלאי ליבות ה-GP104 וזכרונות GDDR5X הקיימים אצלה על מנת לפנות את השטח לכרטיסי ה-GeForce RTX החדשים וזכרונות ה-GDDR6 באמצעות רענון הסדרה הישנה והגדלת המכירות של כרטיסי ה-GTX 1070.
עכשיו נותר רק לקבל הכרזה רשמית על הדגם החדש של ה-GTX 1070 ולראות עד כמה ישתפרו הביצועים שלו עם המעבר לזכרונות GDDR5X.