לאחר שהציגה את מערכת השבבים Helio P60 במהלך חודש פברואר האחרון, חברת מדיה-טק מכריזה כבר זה עתה על מערכת השבבים החדשה Helio P70. מערכת השבבים העדכנית אינה מביאה עמה שדרוגים משמעותיים, משמרת את תהליך הייצור ב-12 ננו-מטר ושואבת את המאפיינים הטובים מהמערכת הקודמת.
כוח העיבוד של ה-Helio P70 מונע מ-4 ליבות מסוג Cortex-A73 בתדר מירבי של 2.1 גיגה-הרץ, זאת לעומת 4 ליבות מסוג זהה בתדר 2 גיגה-הרץ בדגם הקודם. ארבע הליבות הנוספות במערך הינן מדגם Cortex-A53 ואלו רצות בתדר זהה למערכת הקודמת, אשר עומד על 2 גיגה-הרץ. המאיץ הגרפי נותר זהה גם הוא, וזה מגיע מדגם Mali-G72 MP3, השוני בין המערכות נמצא בכך שבדגם החדש, המאיץ הגרפי פועם בתדר מרבי של 900 מגה-הרץ לעומת 800 מגה-הרץ.
מערך ריבוי המשימות הועתק גם הוא מהמערכת הקודמת, וגם כאן נוכל להבחין בתמיכה בזיכרון עבודה של עד 8 גיגה-בייט מסוג UFS 2.1 או eMMC 5.1. התמיכה ברזולוציית המסך לא עברה שינוי גם היא ונותרה על +Full HD בפריסה מירבית של 2400 על 1080 פיקסלים. גזרת הקישוריות זהה לחלוטין גם היא ותומכת בתקני Cat.7 ו-Cat 13 על רשת ה-4G.
במעבר לחלקת ההבדלים נוכל לגלות כי מדיה-טק שילבה במערכת השבבים החדשה מנגנון ניהול טמפרטורה חדש, אשר נקרא +Energy Aware Scheduling ומסוגל להוריד את טמפרטורת המעבד בעד כ-4.5 מעלות. יחד עם זאת, מדיה-טק מבטיחה כי המערכת החדשה חסכונית יותר ב-10 עד 30 אחוזים בזמן ביצוע פעולות המשתמשות בבינה מלאכותית.
עוד בחטיבת החיסכון בחשמל נגלה כי ה-Helio P70 חסכונית יותר בצריכת החשמל ב-35 אחוזים בזמן משחקים לעומת ה-Helio P60. בנוסף לכך, גם גזרת הצילום לא נשכחה וכעת מצב הבוקה מספק ביצועים טובים יותר פי 3, כשעיבוד התמונות שופר ולוקח 20% פחות זמן. מעבר לכך, ניתן לשלב במערך זוג חיישני 24 ו-16 מגה פיקסל, או לחילופין, מצלמה בודדת ברזולוציית 32 מגה פיקסל.
את מערכת השבבים החדשה אנחנו מצפים לראות במכשירים החל מהשנה הבאה.