יאהו תשלם פיצויים של 50 מיליון דולר למשתמשים בישראל וארה”ב

שנתיים אחרי חשיפת פרצת הענק בחברת יאהו (Yahoo), הגיעה החברה להסדר לפיו תשלם 50 מיליון דולר למשתמשי החברה שנפגעו מדליפת הפרטים שלהם בארה”ב ובישראל בעבור הנזקים שנגרמו להם מכך, בסכום שנע בין 125 ועד 375 דולר לכל משתמש.

ההחלטה על פיצוי בגודל חמישים מיליון דולר הגיע לאחר משפט ארוך שהתנהל בשנים האחרונות והסתיים ביום שני (22.10) אחרי שפרטים של למעלה מ-500 מיליון משתמשים דלפו מבלי שהחברה עדכנה את משתמשיה. את תשלום הפיצויים צפויים לחלוק חברת וריזון (Verizon), שרכשה את יאהו וחברת Altaba, חברת בת של יאהו שנוצרה על מנת לדאוג להשקעות החברה באסיה.

ההסכם שהושג בסיום המשפט מכסה כ-200 מיליון משתמשי יאהו בארה”ב ובישראל בין השנים 2012 עד 2016 ומבוסס על חישוב של 25 דולר לשעת “התעסקות” בתוצאות דליפת המידע ופרטי המשתמש, כאשר המינימום יעמוד על 5 שעות או 125 דולר ללא הוכחת הזמן שהיה דרוש למשתמש לטפל בנושא, ועד 15 שעות או 375 דולר במידה וניתן יהיה להעביר מסמכים תומכים.

בנוסף, יאהו תציע החזר של 25% למשתמשים שרכשו את שירותי הפרימיום של החברה ותספק שירותי ניטור אשראי של חברת AllClear למשתמשים האמריקאים לשם מתן הגנה על צרכנים שיכלו ליפול להונאת אשראי וגניבת זהות בזכות המידע הפרטי שדלף מחשבונות יאהו.

את הפיצוי יוכל לדרוש כל משתמש שייצא זכאי לכך על ידי הגשת פניה ליאהו, כאשר צפוי שהחברה תפתח אתר או דף יעודי להגשת תביעות פיצוי בהתאם להחלטת בית המשפט.

השוואת מפרטים