שומרי הגלקסיה 3 מתעכב ודייב בטיסטה עשוי לא לחזור

דייב בטיסטה מתוך "שומרי הגלקסיה" (תמונה באדיבות פורום פילם) דייב בטיסטה מתוך “שומרי הגלקסיה” (תמונה באדיבות פורום פילם)

ציוצים ישנים של ג’יימס גאן (James Gunn), במאי סדרת “שומרי הגלקסיה” (Guardians of the Galaxy), הובילו לפיטוריו ממארוול (Marvel). דיסני, שבבעלותה אולפני מארוול, קיבלה ציוצים ותיקים של הבמאי-תסריטאי בהם הוא מתבדח בטעם רע, כאשר לחלק מהבדיחות יש אופי שגובל בפדופיליה. למרות שכל הציוצים היו לפני שגאן עבד עם דיסני, בתקופה בה הוא היה במאי לא מוכר של סרטי טראש, דיסני בחרה לסיים את יחסיה עם גאן.

קמפיין רשת ארוך בו היו מעורבים אנשים רבים בתעשייה, ביניהם יוטיוברים, במאים ומפיקים אחרים, ואפילו שחקנים (כולל שחקני סדרת “שומרי הגלקסיה” כולם) דרש מדיסני להחזיר את גאן לתפקיד, אך דיסני הודיעה לגאן אישית ובאופן נחרץ שההחלטה היא סופית, ושההנהלה לא תחזור בה.

במהלך סוף השבוע התארח דייב בטיסטה (Dave Bautista), הלוא הוא דראקס משומרי הגלקסיה, בתכנית של ג’ונתן רוס – תכנית אירוח בריטית. בתכנית בטיסטה ציין שהוא מאוכזב מאוד מההתנהלות של דיסני. נכון לעכשיו ההפקה של הסרט השלישית הוקפאה, ולא ידוע מתי צילומי הסרט יחודשו, ו”אם להיות כנה”, הוא אמר, “אני לא יודע אם אני רוצה לעבוד בשביל דיסני”.

לא מדובר בהצהרת כוונות חד משמעית, אך ישנה אפשרות שאכן בטיסטה לא יחזור לסרט. קשה להאמין שמארוול תוותר על מותג כל כך חזק, וברגע שיבחר במאי חדש ההפקה בוודאי תמשיך ואפשר יהיה לצאת לצילומים – אבל באיזה מחיר?

השוואת מפרטים