עולם כרטיסי המסך מתחלק היום בין 2 תקני סנכרון מסך, Freesync של AMD ו-G-Sync של nVidia, כאשר אחת מאלו מאפשרת להריץ את טכנולוגיית הסנכרון שלה רק על הכרטיסים של החברה. כעת, ככל הנראה נמצא פתרון עקיף להפעלת FreeSync עם כרטיסי nVidia.
המשתמש bryf50 מאתר reddit הצליח להפעיל את מנגנון ה-Freesync במחשב שלו כשהוא משתמש בכרטיס מסך GTX 1080TI יחד עם כרטיס מסך Radeon Pro WX 4100. העיקרון של השיטה הוא השימוש בכרטיס AMD בתור יציאת הוידאו מהמחשב כשאת העיבוד עצמו מבצע הכרטיס של nVidia לאחר שהוגדר לעשות זאת.
התהליך מפריד את פעולת התצוגה מפעולת ההרצה של המשחקים בין 2 כרטיסי המסך. משתמשים נוספים, כמו גם אתר wccftech, הצליחו להפעיל את השילוב גם על ידי שימוש במעבדי Ryzen APU בעלי כרטיס מסך Ryzen מובנה ללא צורך בכרטיס מסך AMD רגיל ולהפעיל בהצלחה משחקים עם FreeSync כשהם מורצים בפועל מכרטיסי ה-nVidia במחשב.
לפי הבדיקות של wccftech, הבדלי הביצועים בין שימוש בכרטיס nVidia לבד ובין שימוש בכרטיסי nVidia ו-AMD על מנת להפעיל את ה-FreeSync הם זניחים למדי, מה שמעיד על כך שניתן להפעיל את שניהם במידה ויש לכם 2 כרטיסי מסך זמינים.
סרטון הדגמה מלא של wccftech:
לאור הצורך בשימוש ב-2 כרטיסי מסך או כרטיס מסך AMD מובנה, לא מדובר בפתרון הכי זול או פשוט, אלא יותר בהדגמה להיתכנות הטכנולוגית. היתרון הגדול הוא העובדה כי מסכים תומכי FreeSync נפוצים יותר וזולים בהרבה ממסכים תומכי G-Sync.

