ענקית התוכנה שתשחרר בקרוב את עדכון התוכנה Mango למערכת ההפעלה הצעירה Windows Phone, הצפוי להיכלל גם במכשיריה החדשים של נוקיה, מקווה למכור כ-100 מיליון מכשירים בשנה אחת. “יש לנו הרבה חלומות ושאיפות להגיע לכמות מכירות של 100 מיליון מכשירים בזכות העסקה הזו“, כך אמר סמנכ”ל ההפעלה במיקרוסופט קווין טרנר בכנס השותפים העסקיים שקיימה החברה ביום רביעי האחרון.
מאז השקתה באוקטובר 2010, נמכרו פחות מ-10 מיליון מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה, למרות מעורבותן של סמסונג, LG ו-HTC, שלטענתה של מיקרוסופט מעדיפות להתמקד במערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל ורק לאחר מכן לשחרר כמה מכשירי ברירת מחדל המריצים את Windows Phone. כניסתה של נוקיה למעגל, כך טוענים במיקרוסופט, תשנה את מאזן הכוחות באמצעות ריבוי שפות, הפיכת חנות האפליקציות לנגישה הרבה יותר והגדלת תפוצתה במדינות שונות. כבר עכשיו, עוד לפני שנוקיה שיחררה לאוויר העולם את מכשיר ה-Windows הראשון שלה, אנו רואים צמיחה מתמדת של חנות האפליקציות, כך שסביר מאד להניח שבקרוב יצטרפו עוד אלפי מפתחים לקהילת Windows Phone.
מה דעתכם? האם נקודת הציון של 100 מיליון מכשירים בשנה מוגזמת ולמיקרוסופט עוד דרך ארוכה עד שתגיע אליה? לנו זה דווקא נשמע אפשרי.