יצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי (Xiaomi) מתכננת להנפיק את מניותיה לציבור המשקיעים בבורסה בהונג-קונג בסוף השבוע הבא ועתה מגיעים דיווחים כי החברה מתכננת לתמחר את הצעת ההנפקה ברף הנמוך שנקבע בין 17-22 דולר הונג-קונג, כך על פי עדויות של אנשים הקרובים לחברה בדיווחים של רויטרס ובלומברג.
על פי הדיווחים, תתמחר שיאומי את הצעת ההנפקה במחיר של 17 דולר הונג-קונג (כ-2.17 דולר ארה”ב) ותמכור 2.18 מיליארד מניות לציבור בסכום המסתכם בכ-4.7 מיליארד דולר ארה”ב. שיאומי כבר הבטיחה לעצמה חלק מהגיוסים בסך של כ-548 מיליון דולר ארה”ב דרך שותפותיה המובילות, בהן יצרנית השבבים קוואלקום וחברת הטלקום הגדולה בסין, צ’יינה מובייל.
את הגיוס תיכננה לבצע שיאומי בהיקף גבוה יותר של כ-10 מיליארד דולר ארה”ב בהנפקה משולבת בבורסה בהונג-קונג יחד עם הבורסה בסין, אולם בשבוע שעבר החליטה החברה להמתין עם ההנפקה בסין עד שתסיים להנפיק את מניותיה לציבור המשקיעים בהונג-קונג.
על פי הנתונים שפירסמה שיאומי במסמך ההנפקה הציגה החברה גידול מתמיד בהכנסות משנה לשנה:
- הכנסות 2015: 66.8 מיליארד יואן (כ-10.09 מיליארד דולר).
- הכנסות 2016: 68.4 מיליארד יואן (כ-10.33 מיליארד דולר).
- הכנסות 2017: 114.6 מיליארד יואן (כ-17.32 מיליארד דולר).
עם זאת, החברה רשמה הפסד נקי בגובה 43.9 מיליארד יואן (כ-6.6 מיליארד דולר) בשנת 2017.
שיאומי תחלק את כספי הגיוס בין המחלקות השונות בה, כאשר 30% מהכספים יופנו לפיתוחים בתחומי האינטרנט של הדברים (IoT), תחום הבינה המלאכתית (AI) והחשיבה העמוקה, 30% יופנו למחקר ופיתוח, 30% להמשך חדירה לשווקים בינלאומיים ו-10% הנותרים ישמשו לתפעול השוטף של החברה.