מוקדם יותר השנה הציגה אפל באופן רשמי את מכשיר הפרימיום iPhone X, וזה הגיע בפעם הראשונה ללא כפתור בית ועם ממשק המבוסס כולות על מחוות שונות לצורך ניווט בין המסכים השונים. כעת, יצרנית המובייל הסינית שיאומי שואבת השראה מהענקית האמריקאית ומצרפת לגרסת הבטא החדשה של ממשק המשתמש MIUI 9 מגוון מחוות ניווט חדשות הזהות לאלו שמציע אייפון X ובכך מצדיקה, זו פעם נוספת, את הכינוי המיתולוגי שלה – אפל הסינית.
המחוות החדשות, כפי שמפרסמת החברה בפורום הרשמי שלה, זמינות עבור מספר מוגבל של מכשירים – Redmi 5, Redmi 5 Plus, Mi Mix ו-Mi Mix 2. ולא, לא טעיתם, אכן מדובר בסמארטפונים בעלי מסך בעל שוליים דקיקים למדי, שכן היצרנית מציינת כי מחוות הניווט הינן למכשירים בעלי מסך “Full Display”.

כפי שניתן לראות, מחוות הניווט בגרסת הבטא החדשה ל-MIUI 9 זהות באופן כמעט מוחלט לאלו שמציע אייפון X. כך, יוכלו משתמשי המכשירים הנתמכים להחליק מתחתית המסך למעלה על מנת לצאת מאפליקציה בה הם נמצאים (כפתור הבית), להחליק מלמטה למעלה ולעצור עם האצבע על המסך – על מנת לפתוח את חלון האפליקציות האחרונות שנפתחו (כפתור ה-Recents) והחלקה משמאל לימין במרכז המסך על מנת לחזור עמוד אחד אחורה (כפתור ה”חזרה”).
בכך, הופכת היצרנית את מקשי הניווט של ממשק המשתמש למיותרים. עם זאת, בשלב הנוכחי לא ברור האם החברה תיפטר מהם באופן מוחלט או שמא תשאיר את הבחירה בידי המשתמש ותאפשר לו להינות ממסך שאינו מכיל את כפתורי הניווט הגוזלים משטח הפנים שלו.
ומה דעתכם בנושא – האם תעדיפו ממשק מבוסס מחוות או כפתור ניווט סטנדרטיים?