בהמתנה לאייפון X: אפל מכרה 46.7 מיליון אייפונים ברבעון, המניה מזנקת

iPhone 8 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) iPhone 8 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חברת אפל פרסמה במהלך הלילה (ה’) את הדו”ח הרבעוני שלה והתוצאות מתבררות כגבוהות וטובות מהמצופה. עם זאת, יש לזכור כי הרבעון השלישי (הרביעי פיסקאלי שלה) כולל בתוכו רק את ימי המכירה הראשונים של האייפון 8. מעבר לכך, התחזית לדו”ח הבא מעידה על ביקוש חזק לאייפון X.

ברבעון האחרון הכניסה אפל 52.6 מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים שצפו 50.7 מיליארד דולר בלבד ו-12% יותר מהרבעון המקביל בשנה שעברה. בשורת הרווח הנקי, אפל הפתיעה אף יותר לחיוב: החברה השאירה בידה בסוף הרבעון סך של 10.7 מיליארד דולר, שהם 2.07 דולר למניה. הרבה יותר גבוה מצפי השוק ל-1.87 דולר למניה בלבד וזינוק של 24% לעומת אשתקד. עוד נתון חזק מהדו”ח: המכירות בסין עלו ב-12% ל-9.8 מיליארד דולר, הרבה מעבר לציפיות. בשיחת המשקיעים הוזכרה גם הודו כמדינה בה נרשמה צמיחה חזקה מאוד של מכירת מוצרים.

מכירות המכשירים

נזכיר שוב שהרבעון הרביעי (סוגר שנה פיסקאלית בחברה) כולל רק את ימי המכירה הראשונים של האייפון 8 (ואינו כולל את האייפון X כמובן). ברבעון זה מכרה אפל 46.7 מיליון מכשירי אייפון בערך של 28.8 מיליארד דולר (ממש קצת מעל נתוני שנה שעברה). בשוק ציפו למכירת 46 מיליון מכשירים בערך גבוה הרבה יותר של 29.8 מיליארד דולר. המשמעות היא שבשוק ציפו שהמחיר הממוצע פר יחידה יעלה יותר. במציאות ה-ASP ירד במעט ל-618 דולר.

כמו כן נמכרו ברבעון זה 10.3 מיליון אייפדים בתמורה כוללת של 4.8 מיליארד דולר. המחיר הממוצע (ASP) פר אייפד עומד על 468 דולר (הצפי היה ל-10 מיליון יחידות ב-4.36 מיליארד דולר). אפל גם מכרה 5.4 מיליון מחשבי מק בסכום של 7.2 מיליארד דולר כאשר הצפי עמד על 5 מיליון מחשבים בערך של 6.23 מיליארד דולר.

כרגיל, אפל לא מציינת כמה שעוני Apple Watch נמכרו אך טים קוק אמר בשיחת המשקיעים כי זהו הרבעון השלישי שמכירות השעונים רושמות צמיחה של לפחות 50%. וזה עוד כשדגם 3 החדש יצא בספטמבר. החטיבה אליה שייכים השעונים (יחד עם אפל TV ועוד) נקראת Other Products וזו הכניסה 3.2 מיליארד דולר ורשמה צמיחה של 36%.

ההכנסות מאפליקציות, תכנים, תקבולים משותפות אחרות הסתכמו ב-8.5 מיליארד דולר ברבעון זה. שיא חדש וגידול של 34% משנה שעברה (ו-17% מהרבעון הקודם). חלק מהעלייה ניתן לשייך לפתיחת ההסכם עם גוגל כפי שעלה בדו”ח של גוגל משבוע שעבר.

מה שבאמת חשוב

המספרים של הרבעון האחרון אמנם יפים, אבל בשוק הרבה יותר מתעניינים בתחזיות לדו”ח הבא, שיכלול בתוכו גם את תקופת החגים וגם את תקופת המכירות המאסיבית של דגם האייפון X. בשוק הרימו את מניית אפל לשיא חדש בימים האחרונים, בהתבסס על ההנחה שאם האייפון 8 פחות תפס, הרי שהקהל המושבע מחכה בהמוניו לשדרג לגרסה היוקרתית יותר, האייפון X.

אם כן, תחזית האנליסטים מדברת על הכנסות של 85 מיליארד דולר ברבעון האחרון של השנה. אפל עידכנה כי ההכנסות ברבעון הנוכחי יכנסו לטווח שבין 84-87 מיליארד דולר, סימן חיובי לכך שבחברה רואים ביקוש יציב לאייפון X. עתה רק נשאר לוודא שאפל תוכל לעמוד בביקוש הגבוה והדיווחים על בעיות בשרשרת האספקה יפתרו במהרה. בשיחת המשקיעים אמר קוק בפירוש כי “ההזמנות כבר נראות חזקות ביותר”.

בתגובה לתחזית זו, זינקה המניה במסחר המאוחר בכ-3.5%, מה שמקפיץ את שוויה לשיא חדש, אך לא כזה שמספיק לשבור את רף ה-900 מיליארד דולר אלא רק להתקרב אליו. קופת המזומנים של אפל גדלה ברבעון האחרון בעוד 7.4 מיליארד דולר ל-268.9 מיליארד דולר (המספר האמיתי נמוך יותר בשל חוב שיש לאפל, התחייבויות לרכישת מניות חוזרת ועוד). הר מזומנים זה מחכה עתה לרפורמת המס של טראמפ כדי להיכנס לארה”ב, נושא בו התראיין טים קוק רבות בימים האחרונים בהפעילו לחץ לקדם רפורמת מס שנוחה לחברה ולתאגידי הטכנולוגיה הגדולים.

השוואת מפרטים