שווה כל דולר: סאטיה נאדלה מביא את מיקרוסופט ליעד שקבע לפני שנתיים

חנות מיקרוסופט (צילום: ג'וש דוקרקר, גאדג'טי) צילום: ג’וש דוקרקר, גאדג’טי

בדו”ח הקודם של חברת מיקרוסופט (לרבעון השני) הכותרת הגדולה היתה על כך שההכנסות מאופיס 365 עקפו את ההכנסות מערכות אופיס ה”ישנות”, עוד ציון דרך בתוכניתה של מיקרוסופט להפוך למעצמת ענן. בדו”ח לרבעון השלישי שפרסמה אמש החברה, המגמה של מעבר לקוחות לענן נמשכת במלוא העצמה, מה שגרם למשקיעים להרים את המניה לעבר שיא חדש.

ההכנסות של מיקרוסופט ברבעון השלישי הסתכמו ב-24.5 מיליארד דולר, עלייה של 12% לעומת שנה שעברה. הרווח הנקי גדל ב-16% ל-6.6 מיליארד דולר כשעל הדרך החברה עוקפת בקלילות את כל תחזיות האנליסטים.

חטיבת המוצרים העסקיים רשמה גידול בהכנסות של 28% לעומת הרבעון המקביל כשההכנסות מאופיס 365 צומחות ב-42%. מספר המנויים לשירות זה עלה ל-28 מיליון. הרשת החברתית-עסקית לינקדאין תרמה הכנסות של 1.1 מיליארד לחטיבה זו.

בחטיבת ה-More Personal הדברים עומדים במקום, אך גם זה שיפור לעומת שחיקה בחלק מהרבעונים הקודמים. ההכנסות נותרו ברמה של 9.4 מיליארד דולר כשמכירות Windows עלו ב-4% ומכירות של פרסומות בשירות החיפוש עלו ב-15%. מכירות ה-Surface קיבלו דחיפה מהשקת דגם לפטופ חדש ועלו ב-12%.

בגזרת ה-Xbox ההכנסות עלו רק ב-1%. מכיוון שמיקרוסופט דיווחה שמכירות התוכנה (משחקים) עלו ב-21%, אפשר להסיק שמכירות הקונסולות ירדו בחדות וקיזזו את השורה התחתונה. סמנכ”לית הכספים אמרה בשיחת המשקיעים שהשקת הדגם החדש Xbox One X ברבעון הנוכחי אמורה להרים את המכירות של חטיבה זו בדו”ח הבא.

קונסולת Xbox One X (תמונה: מיקרוסופט)
קונסולת Xbox One X (תמונה: מיקרוסופט)

עומדת ביעדים

חטיבת מחשוב הענן (Intelligent cloud) רשמה גידול של 14% כשה-Azure לבדו צמח ב-90%. מיקרוסופט רושמת ברבעון זה ציון דרך חשוב מאוד: במונחים שנתיים הענן מגלגל כעת 20.4 מיליארד דולר, יותר מהיעד שקבעה לעצמה החברה לעבור את רף ה-20 מיליארד דולר ברמה השנתית עד סוף 2018. אמנם החישוב הזה מתבסס על החודש הטוב ביותר ברבעון והכפלתו ב-12 (כך חישב סאטיה נאדלה במשיחת המשקיעים), אך נראה שבכל מקרה מיקרוסופט מקדימה בהרבה את לוח הזמנים שלה.

למרות שמספרית הענן של אמזון עדיין עוקף את זה של מיקורוסופט, מיקרוסופט מושכת יותר לקוחות גדולים שמשלמים היטב. אין ספק שתוכניתו של סאטיה נאדלה, אותה הגה לפני שנתיים, עבדה בדיוק מדהים, מה שמראה על יכולותיו הביצועיות ולא רק התכנוניות-אסטרטגיות.

לפי הדיווחים קיבל סאטיה נאדלה 20 מיליון דולר לאחר שעמד ביעדי השנה הפיסקאלית הקודמת (רבעון קודם). בין רשימת יעדיו: מוצרים ואסטרטגיה (השלמה של 100% מהיעדים, קשור ל-Azure ואופיס 365), לקוחות ובעלי מניות (125%), תרבות ארגונית ומנהיגות (145%). אלו נתנו לו עוד 7 מיליון מעבר ל-1.45 מיליון דולר שכר בסיס.

בנוסף, הוא קיבל הטבה בדמות מניות בשווי של עוד 11.4 מיליון דולר, פלוס התאמות לחבילת השכר לשנה הפיסאקלית הקודמת מגיעה ל-20 מיליון דולר. הסעיפים היחידים שמנעו ממנו לקבל יותר אלו האכזבות ממכירות ה-Surface והכישלון של חטיבת המובייל.

השוואת מפרטים