סמארטפון ה-Axon M של חברת ZTE הסינית נחשף היום (ג’, 17.10) באופן רשמי והביא עימו את המבנה המתקפל וזוג המסכים עליהם שמענו במספר הדלפות קודמות. ב-ZTE מקדימים מעט את השוק בתחום זה ומצליחים להציג מוצר שאולי לא יהיה הנחשק ביותר, אך בהחלט מציג כמה אפשרויות חדשות, בדגש על עבודה במספר אפליקציות במקביל וכן בעבודה על מסך הגדול באופן משמעותי דרך חיבור תוכנתי של שתי התצוגות יחדיו.
שני המסכים של ה-Axon M מגיעים בגודל 5.2 אינץ’ ומציעים רזולוציית תצוגה Full HD בפריסה של 1080×1920 פיקסלים, כאשר את המסכים מכסה ZTE בזכוכית המגן Gorilla Glass 5. המסכים מחוברים ביניהם בציר המאפשר סיבוב של 180 מעלות, זה נראה לעין גם כאשר יקופל אחד המסכים במלואו וגם כאשר ייפתח על מנת להציג את שתי התצוגות זו לצד זו במבנה שטוח. הדבר עשוי להפריע מעט בשימוש שוטף במכשיר, אך ייתכן כי העבודה המשותפת של שני הצגים יחדיו בגודל מאוחד המתקרב לזה של מסכי טאבלט ועומד על 6.75 אינץ’ תשכיח מעט את הבחירה הבלתי מושכת בצד העיצוב.
שני המסכים מאפשרים להציג אפליקציות שונות שיעבדו במלואן על כל אחד מהם בנפרד, כך שתוכלו לצפות בסרטון ביוטיוב תוך כדי שתקראו כתבה זו בגאדג’טי. אך מעבר לזאת, מאפשרים המסכים עבודה באפליקציה אחת על גבי שניהם בו זמנית, כך שתוכלו לכתוב אימייל תוך הצגת חלון התצוגה על מסך אחד, ואף מעבר לכך, בעוד המקלדת תופיע במלואה על גבי המסך השני ולא תסתיר את הטקסט שתכתבו.
מפרט טכני
על מנת להניע את המכשיר בעל זוג המסכים משתמשת ZTE ברכיבי חומרה מרשימים, אם כי לא החדשים או החזקים ביותר הקיימים כיום בשוק. בחירה זו ודאי מהווה גורם מכריע בהפחתת מחירו של הסמארטפון, אולם עשויה להפוך את זה לאטרקטיבי פחות עבור חלק מהמשתמשים.
ב-Axon M תמצאו את פלטפורמת ה-Snapdragon 821, אותה אחת ששולבה ב-LG G6 מוקדם יותר השנה. פלטפורמה זו כוללת מעבד מרובע ליבות בתדר מירבי של 2.4GHz ואת המאיץ הגרפי Adreno 530, ולצידה משלבת ZTE זיכרון 4GB RAM, רכיב אחסון של 64 גיגה-בייט, סוללה בעלת קיבולת 3,180mAh עם תמיכה בטעינה מהירה מסוג Quick Charge 3.0 ומצלמה ראשית בעלת חיישן 20 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8 ואפשרות לצילום וידאו באיכות מירבית של 4K.

מצלמה משנית (סלפי) לא תמצאו ב-Axon M, זאת מאחר ששילוב שני המסכים בו מאפשר להשתמש במצלמה הראשית גם כמצלמת סלפי. ניתן לצפות במסך אשר מעליו ממוקמת המצלמה לשם צילום תמונת סלפי או במסך השני על מנת לצלם כל תמונה אחרת.
הסמארטפון מגיע באופן מובנה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.1 נוגט ומציע מבנה עבה למדי המסתכם ב-12.1 מ”מ כאשר הוא מקופל. השקתו תתבצע באופן בלעדי דרך רשת הסלולר האמריקנית AT&T, שם הוא יוצע במחיר של 24.17 דולר בפריסה ל-30 תשלומים (725 דולר בסה”כ).


