הסמארטפונים הבאים של לנובו יגיעו עם גרסת אנדרואיד נקיה

לנובו ומוטורולה מקור: Kārlis Dambrāns / flickr.com

מכשירי האנדרואיד הבאים מבית ייצורה של חטיבת המובייל בענקית המחשוב והסמארטפונים הסינית, לנובו, יגיעו כאשר על גביהם רצה גרסה נקייה של מערכת ההפעלה אנדרואיד, כך מסר לאחרונה במסגרת ראיון רשמי אנוג’ שארמה, סמנכ”ל המוצרים במוטורולה הודו, הנמצאת בבעלותה המלאה של לנובו.

על פי דברי שארמה, לנובו מוותרת על ממשק המשתמש העצמאי אותו פיתחה – Vibe Pure UI, זאת לטובת גרסה נקייה של אנדרואיד. את צעדיה אל עבר ממשק נקי תחל לנובו כבר עם הסמארטפון הבא עליו היא תכריז בקרוב, זה ה-Lenovo K8 Note. הסמארטפון, כך נמסר, יגיע עם אנדרואיד 7.1.1 נוגט ישירות מן הקופסה ומעליו לא נמצא את ממשק המשתמש של לנובו.

מדברי אנוג’ שארמה, סמנכ”ל המוצרים במוטורולה הודו:

מה שביצענו ב-11 החודשים האחרונים היה להביט לאחור בכל הנוגע לתוכנה. אנו קרובים ללקוחותינו וראינו מה הם מבקשים. בעקבות טרנד מסויים שזיהינו החלטנו לחתוך את Vibe Pure UI מהסמארטפונים שלנו. אז החל מעכשיו יקבלו המשתמשים גרסת אנדרואיד נקייה. אין עוד Vibe UI בהסתכלות קדימה ואנו מתקדמים אל עבר ממשק אנדרואיד נקי עבור כל מכשירי לנובו העתידיים. מדובר במהפך ענק מנקודת המבט העסקית שלנו.

בביצוע צעד זה, מקרבת ענקית הטכנולוגיה הסינית את חטיבת המובייל העצמאית שלה אל חטיבת מוטורולה שרכשה מגוגל ב-2014, שכן האחרונה הקפידה לשלב בכל מכשיריה ממשק משתמש נקי, מלבד מספר שינויים, שדרוגים ותוספות קטנים למדי. ייתכן כי מדובר בצעד הראשון לקראת איחוד מלא בין שתי חטיבות המובייל של היצרנית, אך בשלב זה לא ברור מתי והאם בכלל צעד כזה יתרחש.

השוואת מפרטים