סמסונג חושפת מודם LTE חדש למובייל שיאפשר הורדה בקצב של עד 1.2 גיגה-ביט בשניה

לוגו חברת סמסונג (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

סמסונג מכינה עצמה לדור הבא של רשתות הסלולר ומכריזה על מודם LTE חדש שישולב במערכות-על-שבב של החברה החל מהשנה הבאה. המודם החדש יגיע עם תמיכה בקטגוריה 18 של LTE ויהיה הראשון שיציע תמיכה ב-6CA – שילוב של עד 6 רצועות שונות שיאפשרו להרחיב את רוחב הפס בעת העברת המידע.

המודם החדש יספק תמיכה בקצב תעבורה של עד 1.2 גיגה-ביט בשניה בהורדה, שיפור של עד 20 אחוזים בהשוואה למודם ה-LTE בקטגוריה 16 שהגיע עם המערכת-על-שבב Exynos 8895 ששולבה בדגמי ה-Galaxy S8 וצפויה להגיע גם למכשיר ה-Galaxy Note 8 בהמשך. אף השיפור המרשים בקצב התעבורה, לא מדובר במודם הראשון אשר תומך בקצבי ההורדה הגבוהים, כאשר מוקדם יותר השנה הכריזה המתחרה קוואלקום על מודם ה-Snapdragon X20, המציע יכולות דומות, אך תומך בשילוב של עד 5 רצועות שונות לשם הרחבת רוחב הפס (5CA).

המודם החדש של סמסונג תומך בחיבור רב ערוצי MIMO 4X4 עם עד ארבע אנטנות המשמשות לצורכי העלאת מידע וארבע נוספות לצורכי הורדה. בסמסונג לא מציינים את קצב ההעלאה המירבי בו יתמוך המודם, אך אם זה דומה למודם ה-X20 של קוואלקום, ניתן להניח כי נקבל כאן תמיכה דומה בקטגוריה 13 ובקצב של עד 150 מגה-ביט בשניה. בנוסף, תומך המודם בשיטת האפנון 256-QAM, ששולבה כבר במודם שהגיע עם ה-Exynos 8895, וצפויה לשפר את מהירות הורדת הנתונים.

הטכנולוגיה החדשה לא צפויה להשפיע רבות על קצבי ההורדה בטלפונים הקיימים ואף לא באלו שיגיעו בשנה הבאה, אם כי אנו עשויים להרגיש בשיפורים קלים עד בלתי מורגשים בכל זאת. מהירויות ההורדה הגבוהות של גיגה-ביט ומעלה יגיעו רק עם כניסתו של הדור החמישי (5G) לשימוש.

סמסונג תחל בהפקה ההמונית של מודם ה-LTE החדש לקראת סוף השנה הנוכחית, מה שמעיד על כך שאנו עשויים לראות את זה משולב בדגמי ה-Galaxy S9 כחלק ממערכת-על-שבב חדשה.

השוואת מפרטים