תצוגת הגיימינג למחשב האישי בתערוכת E3 2017 נחתמה על ידי מיקרוסופט, שהכריזה על שובו של אחד ממשחקי האסטרטגיה המשפיעים ביותר בז’אנר – Age of Empires המקורי.
משחקי Age of Empires מאפשרים לנו לשחק תרבויות רבות בעולם, ולעבור איתן ארבעה עידנים. מעידן לעידן משתפרת הטכנולוגיה של התרבות שלנו, וכתוצאה מכך גם היחידות שאנחנו לוקחים לקרב. עד לאחרונה היה Age of Empires הראשון המשחק היחיד בסדרה שלא חודש ל-HD. כעת הוא עובר את החידוש המשמעותי והבולט ביותר.
לא מדובר בליטוש של משחק קיים – בעוד שבבסיס מדובר באותו המשחק, עיקר ה-assets של המשחק נבנו מחדש, ביניהם יחידות, בניינים וסביבות המשחק. כעת הם מופיעים בתלת מימד מלא לפי סטנדרטים עכשויים, ולא מוגבלים ל-16 תנוחות מוגדרות מראש כמו פעם.
פס הקול של המשחק עבר חידוש והתאמה גם כן – האפקטים נשמעים טוב יותר, נקיים יותר, והמוזיקה של המשחק הוקלטה מחדש עם תזמורת מלאה. המשחק יתמוך ברזולוציית 4K, יאפשר להתרחק מהמפה הרבה יותר מבמשחק המקורי, ויתממשק עם שירות Xbox Live המקוון למשחקי רשת.
גם המשחקיות עודכנה למשחקיות עכשווית יותר. המשחק מאפשר איחוד יחידות לקבוצות בצורה נוחה יותר, יודע למצוא פועלים חסרי מעש, ועוד פיצ’רים שהיום נחשבים לבסיסיים במשחק אסטרטגיה בזמן אמת, אך בזמנו לא היו קיימים במשחק.
ניתן להרשם לבטא של המשחק ב-ageofempires.com. באוקטובר ימלאו 20 שנה ליציאת המשחק, ובאוגוסט, בכנס Gamescom בגרמניה, מיקרוסופט תכריז על הפתעות נוספות לכבוד חגיגות 20 השנה של המשחק.