טכנולוגיית המסכים התקדמה באופן משמעותי בשנים האחרונות ובסמסונג פנו עד כה לכיוון המסכים הגמישים תוך התמקדות בייצור שולי מסך קמורים שהוצגו, בין היתר, בדגמי ה-Galaxy S7 Edge בשנה שעברה וכן בדגמי ה-Galaxy S8 וה-Galaxy S8 השנה. כעת מתכננת סמסונג את הדור הבא של המסכים והחברה צפויה להציג מחר (ג’, 23.5) במסגרת כנס המסכים SID 2017 שייערך בלוס אנג’לס, מסך נמתח ראשון המבוסס על פאנל OLED ומגיע בגודל של 9.1 אינץ’.
המסך הנמתח ישמש כהמחשה ליכולות הטכנולוגיות אליהן מכוונת סמסונג ואנו לא צפויים לראותו משולב במוצר בשוק בזמן הקרוב, אך מדובר בפאנל מסך שיאפשר גמישות רבה יותר מבעבר. מסך נמתח זה מאפשר כיפוף לשני הצדדים, זאת בניגוד למסכים גמישים קיימים המאפשרים כיפוף לצד אחד בלבד, כאשר לחיצה על פאנל המסך תאפשר לו להימתח עד 12 מ”מ ולאחר מכן לשוב לצורתו המקורית.
פאנל המסך החדש עשוי לשמש את סמסונג למגוון של מוצרים, בהם סמארטפונים מתקפלים ומחשוב לביש. על הסמארטפון המתקפל של סמסונג אנו שומעים (וחולמים) מזה מספר שנים, כאשר העדכונים האחרונים בנושא מעידים על האפשרות כי החברה תציג מוצר כלשהו בתחום במהלך השנה הבאה.
פטנט של החברה המציג מכשיר 3 ב-1 נחשף בשנה שעברה והעיד על הכיוון שסמסונג עשויה לקחת עם טכנולוגיית המסך החדשה. הפטנט מתאר שימוש במכשיר המסוגל לעבוד כטאבלט ולאחר מכן להתקפל באופן מוחלט על מנת להפוך לסמארטפון צר למדי, ובסופו של דבר אף מאפשר קיפול נוסף כך שיהיה ניתן לענוד אותו על גבי פרק כף היד ולבצע בו שימוש כשעון חכם.
