בסוף השבוע האחרון “שומרי הגלקסיה חלק 2” (Guardians of the Galaxy Vol. 2) עלה למסכים בארצות הברית לקול תרועות הקהל, ובמקביל יצא בעוד מספר מדינות, ביניהן דרום קוריאה, סין ורוסיה. ברוב מדינות העולם הסרט יצא כשבוע לפני כן, כולל בישראל – אצלינו הסרט הגיע לקולנוע ב-2 במאי, לכבוד יום העצמאות.
בשבוע שלפני פתיחת הסרט בארה”ב, הוא הספיק לגרוף 106 מיליון דולר בקופות. עם פתיחתו בארה”ב, הוא הכניס 145 מיליון דולר בשוק הביתי, יחד עם 124 מיליון נוספים ברחבי העולם. בולטות במיוחד היו סין (48 מיליון), בריטניה (35.7 מיליון), גרמניה (18.7 מיליון), אוסטרליה (17.2 מיליון) וצרפת (16.1 מיליון).
נכון ל-8 למאי, “שומרי הגלקסיה חלק 2” הכניס 427.6 מיליון דולר סך הכל, והניף את היקום הקולנועי של מארוול (Marvel) מעל ל-11 מיליארד, עם 15 סרטים בסך הכל מאז “איירון מן” הראשון מ-2008.
מתוך 15 הסרטים הללו, ארבעה הכניסו מעל מיליארד בקופות: “הנוקמים” (The Avengers), עם 1.5 מיליארד דולר; “הנוקמים: עידן אולטרון“, עם 1.4 מיליארד; “איירון מן 3″ עם 1.2 מיליארד; ו”קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים” (Captain America: Civil War) עם 1.15 מיליארד.
“שומרי הגלקסיה” המקורי הכניס 773 מיליון דולר גלובליים, הצלחה מסחררת לסרט שגיבוריו לא היו מוכרים כלל וכלל, ושהפקתו עלתה 170 מיליון. סרט ההמשך, שהופק ב-200 מיליון, צפוי לעקוף את קודמו. האם יעבור גם את מחסום המיליארד? אם כן, יהיה זה הסרט השני של דיסני השנה שעובר את המיליארד, מה שמרשים, שכן זהו גם סרטה השני שיצא השנה. אם זה יהיה המצב, נגלה זאת בקרוב.