נראה שיצרנית המעבדים קוואלקום סובלת מרצף חסר מזל של אירועים שליליים. אם ההתקפה הגלובלית מצד אפל עלולה להוציא ממנה מיליארד דולר בנוסף לעוד קנסות של ממשלות שונות, הרי שהפעם זו חברת בלקברי שמצליחה לרוקן את קופתה בסכום ענק.
בפסק דין שניתן במסגרת בוררות בין החברות נקבע שקוואלקום תשלם לבלקברי סכום של 814.9 מיליון דולר בגין כספים שמגיעים לה בחזרה. הבוררות בין שתי החברות החלה ב-2016, כשבלקברי טוענת שקוואלקום חייבה אותה ביותר ממה שמגיע לה עבור מכירות סמארטפונים בשנים 2010-2015.
יש לציין שגם המחלוקת הנוכחית עם אפל נוגעת לעניין התמלוגים שדורשת קוואלקום עבור הפטנטים שכלולים במכשירי הסלולר. ההערכה היא שאף הקמפיין גדול של אפל נגד קוואלקום נועד כדי להוריד את רף התמלוגים שגבוה מדי לטעמה.
יותר ממכירות טלפונים
החלטת הבוררות וכספי הניצחון הינם סופיים ומוחלטים למרות הצהרתה של קוואלקום כי היא “לא מסכימה איתה”. כחלק מהליך הבוררות היא אף לא תוכל לערער על כך לבית משפט. לאור מצבה של בלקברי שעברה רה-ארגון גדול בשנה שעברה תוך שהיא מוותרת על ייצור מאסיבי של סמארטפונים ועוברת להתמקד בתוכנה ושירותי סלולר, זה כמעט כסף שנופל מהשמיים.
הסוחרים במניית בלקברי קיבלו את החדשות בשמחה. מניית בלקברי זינקה אתמול במסחר בכ-16%. זהו הזינוק היומי הגדול ביותר מזה שנה. בפעם האחרונה שזה קרה דווח שמכשירי ה-Priv נחטפים ממדפי החנויות. כולל הזינוק אתמול, הוסיפה מניית בלקברי לערכה כ-30% בחודש האחרון.
