סקר גולשים: האם באמת יש צורך במסכים בפורמט 18:9?

LG G6 (צילום: אלי כהן, גאדג'טי) LG G6 (צילום: אלי כהן, גאדג’טי)

סמסונג ו-LG הן מובילות שוק בתחום המסכים ורבים ממסכי הסמארטפונים אותם מייצרות השתיים מגיעות לשוק, בין אם דרך מוצרים המגיעים תחת המותגים של השתיים ובין אם במסכים אותם מייצרות החברות הדרום קוריאניות עבור יצרניות סמארטפונים אחרות בשוק. כמפתחות טכנולוגיות מסכים מובילות סמסונג ו-LG את הפיתוחים גם בתחום מסכי טלוויזיות, אך הלהיט האחרון המגיע מטעם השתיים הינם מסכים בעלי פורמט חדש ומוארך העושים דרכם למכשירי הדגל של החברות לשנת 2017, הם ה-Galaxy S8 וה-LG G6.

אין זה מפתיע כי סמסונג ו-LG מצאו עצמן מציגות מוצרים דומים בתחום המסכים עבור הסמארטפונים שלהן, שכן השתיים נוהגות להציג טכנולוגיות חדשות בטווחי זמן זהים פעמים רבות. מסכים בפורמט 18:9 שיגיעו עם דגמי ה-LG G6 ועם סדרת ה-Galaxy S8 ינסו לשנות את תחום המובייל, אך האם הם יצליחו לעשות זאת?

פורמט 18:9 בעולם של 16:9

המעבר לפורמט הרחב הקיים (16:9) לקח לא מעט זמן והפך פופולרי רק עם אימוצו כסטנדרט ב-2008-2009. אך הפורמט שמציעות כעת סמסונג ו-LG מגיע מכיוון שונה. שתי היצרניות מוכרות את המוצרים שלהן בתחום המסכים ישירות ללקוחות דרך חטיבות המובייל, אלו מצליחות להביא עשרות מיליוני סמארטפונים מהדגמים המובילים מידי שנה, כך שטכנולוגיות המסך החדשות יגיעו מהר מאוד לכמות גדולה למדי של צרכני מדיה.

מכשיר הדגל Galaxy S8 בתמונת יח"צ ראשונה (הדלפה)
מכשיר הדגל Galaxy S8 בתמונת יח”צ ראשונה (הדלפה)

צד נוסף למשוואה היא הכמות ההולכת וגוברת של יצרני מדיה פרטיים המשתפים סרטונים דרך פלטפורמות גדולות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב, סנאפצ’ט ואחרות. אותם יצרני תוכן לא זקוקים לשקול מעבר מציוד צילום מורכב אחד למשנהו, כפי שיידרשו חברות מדיה גדולות, על מנת לעמוד ב”סטנדרט” החדש שמציגות LG וסמסונג, אלא פשוט ששתי החברות יאפשרו צילום בפורמט החדש על מנת שיצרני התוכן החדשים יוכלו לשגר סרטוני וידאו בתקווה שמן הצד השני כבר יש מישהו שאוחז בידו במכשיר התומך בתצוגה החדשה. וגם אם לא, אז מה? בטח יסלחו לכם החברים או העוקבים בערוץ היוטיוב אם הסרטונים ייראו טוב, רק יהיו מעט פחות ממושלמים.

עם זאת, השימוש הנרחב בפורמט 16:9 עשוי לגרום ללא מעט אכזבה כשיוצג על גבי מסכים בפורמט 18:9. זכינו להצצה לבעיה כבר עם הצגתו של ה-LG G6 בתערוכת MWC 2017 בברצלונה, וכפי שהתמונה הבאה מציגה, לא נעים ממש לראות שוליים שחורים משני צידי הוידאו המתנגן. כי אם כבר יש מסך גדול, נעדיף להשתמש בו ולא רק בחלק ממנו ולא דרך התאמות שונות שיחתכו לנו את התמונה.

תצוגת 18:9 ב-LG G6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
תצוגת 18:9 ב-LG G6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חלק חשוב נוסף בבחירתן של סמסונג ו-LG בפורמט המסך החדש נוגע לשימוש ההולך וגובר במובייל כפלטפורמה המובילה. את הסמארטפונים אנו אוחזים לרוב בפורמט המאונך, ובין אם נקרא כתבות בגאדג’טי או נשוטט בפיד החדשות והתמונות הבלתי נגמר בפייסבוק, אינסטגרם או טוויטר, נוכל לראות יותר תוכן על המסך אם הפורמט יהיה מוארך. מסך 18:9 פונה בדיוק לכיוון הזה.

צריכת תוכן ומדיה עשויות להוות גורם מכריע עבור הבחירה בפורמט החדש לא רק עבור סמסונג ו-LG, אלא גם עבור יצרניות אחרות שאולי שוקלות בימים אלו לאמצו. במידה שאכן יצליחו שתי היצרניות הדרום קוריאניות במהלך שהחלו, אנו עשויים לראות בקרוב סמארטפונים נוספים המשלבים את פורמט המסך החדש.

מסך בפורמט 18:9 – הטרנד הבא או גימיק לזמן קצר?

עכשיו מגיע תורכם להגיד לנו מה אתם חושבים על פורמט המסך החדש. האם מדובר בגורם מכריע עבורכם ברכישת הסמארטפון הבא, או שמא לא תוכלו לסבול את השינויים וההסתגלות שידרשו מכם? הצביעו בסקר וספרו לנו את דעתכם על בחירתן של סמסונג ו-LG בתגובות.

[interaction id=”58c5782c7e8066d7630da40f”]

השוואת מפרטים