העסקה למכירת יאהו לתאגיד התקשורת וריזון שהוכרזה לפני חצי שנה עדיין לא הושלמה סופית ועדיין יש כמה קצוות לסגור. נראה שלמרות החששות של וריזון מפרשות פריצות הסייבר המאסיביות ליאהו, החברה החליטה ללכת עם המהלך עד סופו.
החברה שמייצגת את מה שנשאר מיאהו החליטה לשנות את שמה ל-Altaba, שילוב של המילים Alternate ו-Baba. מכיון שרוב הפעילות נמכרה לוריזון תמורת 4.8 מיליארד דולר, מה שנשאר ביאהו אלו בעיקר אחזקות פאסיביות: 35.5% מיאהו יפן, כמה מחלקות והשקעות מיעוט בחברות אחרות, המזומן שהיה בקופה והדובדבן שבקצפת עליו בעלי המניות לא הסכימו לוותר – אחזקה של 15% בעליבאבא (שווי של כ-35 מיליארד דולר).
כמו כן, מאריסה מאייר תעזוב יחד עם נציג נוסף את הדירקטוריון של יאהו ותעבור לדירקטוריון של וריזון. עכשיו כש-Altaba הופכת להיות מעין קרן השקעות, אין למאייר עניין לנהל אותה וזה עוד לפני שמדברים על חבילת השכר שתקבל בוריזון. לפני חודש נכנס נשיא חדש לתפקידו בחברת האחזקות שבעברו היה סמנכ”ל כספים של יצרנית המעגלים המשולבים, ברודקום.
צריך להדגיש שהמיזוג עדיין לא הושלם ועדיין יכול להיעצר בכל שלב. עלו דיווחים על כך שוריזון מאוד מודאגת מההתקפות שהביאו לפריצה ודליפה של מאות מליוני חשבונות יאהו. לאחר שהתגלה שיאהו הסתירה את הפגיעה במשך זמן רב, קיים גם חשש לתביעות נגדה. אבל השינויים הטכניים הנ”ל מעלים שוריזון כנראה החליטה לספוג את הנזק ותמשיך במיזוג עד להשלמתו הסופית.