עם תומו של הרבעון האחרון של 2016 ייגמר תוקף התחייבותה של יצרנית הטכנולוגיה והמובייל המיתולוגית, נוקיה (Nokia), מול ענקית התוכנה והמחשוב האמריקאית, מיקרוסופט, אשר מנע מהחברה הפינית לייצר סמארטפונים תחת שם המותג הפופולרי שלה. וכעת, רגעים ספורים לפני תום המועד שנקבע, ולאחר שהחברה הודיעה כי היא תעשה את דרכה חזרה לעולם המובייל, מאשרת נוקיה זו פעם נוספת כי המותג המיתולוגי יחזור אל הציבור הרחב החל מ-2017.
במצגת החברה, בה ניתן לעיין ישירות דרך אתר האינטרנט (קובץ PDF) הרשמי שלה, מפרטת חברת הטכנולוגיה באופן מפורש כי במהלך 2017 היא מתכננת את “חזרתו של מותג Nokia לסמארטפונים“. את חזרת המותג תבצע היצרנית באמצעות מתן רישיון שימוש בו לחברה פינית צעירה בשם HMD Global שנוסדה לאחר רכישה חלקית של עסקי המובייל מבית מיקרוסופט, זאת כפי שהכריזה נוקיה בחודש מאי האחרון.

על פי הערכות ודיווחים שונים, במהלך השנה הבאה צפויה נוקיה להשיק לכל הפחות שלושה סמארטפונים הפונים לשווקים השונים (השוק הגבוה/בינוני/נמוך), שניים מהם ככל הנראה ישלבו את מערכת השבבים Snapdragon 820, מצלמת 23 מגה פיקסל, עמידות בפני מים ואבק בתקן IP68 וכן יריצו את מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.0.
מלבד תוכניותיה לעולם הסמארטפונים, מעידה מצגת נוקיה כי זו מתכוונת להרחיב במהלך 2017 את פעילותה במגוון נרחב של תחומים: מציאות מדומה (VR), רישום פטנטים בתחומי המובייל, הרכב והאלקטרוניקה הצרכנית ועוד, כאשר עבודתה בתחומים אלו תורחב אף עוד יותר ב-2018.