חברות הזרמת המוסיקה מתמודדות עם שוק קשה בו עוד ועוד מתחרות מצטרפות למירוץ על אזנו של המשתמש. אם מלכתחילה סבלו החברות ממתח רווחים יחסית נמוך, אז התחרות גורמת לחלקן ממש לדמם מזומנים, בעיקר עבור המתחרות הקטנות יחסית.
Tidal שנרכשה בתחילת פברואר שנה שעברה על ידי הראפר Jay Z ונבנתה כשירות הזרמת מוסיקה שמגיע מהאומנים עצמם היא דוגמה טובה לכך. תחת השינוי והניהול של הראפר ואמנים מהשורה הראשונה (ביונסה, קניה ווסט, ריהאנה ועוד) Tidal (לפי מסמכים של חברת האם שלה Aspiro AB) את 2015 בהפסד של 28 מיליון דולר.
בעוד שהפסד בסכום כזה לא יחשב רציני גדול עבור חברות אחרות, Tidal נרכשה על ידי ג’ייזי תמורת 56 מיליון דולר (לפי הערכות), כלומר ההפסד נחשב משמעותי מאוד עבור חברה בסדר הגודל הזה. לפחות היא הגדילה את ההכנסות ב-30% בשנה שעברה ל-47 מיליון דולר. נתונים אלו משקפים את התחרות הקשה בין ספקי התוכן בסטרימינג כשכול החברות צריכות להוציא הרבה על שיווק במלחמה על כל משתמש.
הרוב הולך לתמלוגים
כמו אצל המתחרות האחרות, סכום ניכר מההכנסות יוצא לתמלוגים. ב-2015 שילמה Tidal שלושה רבעים מההכנסות לחברות התקליטים עבור זכויות יוצרים. ספוטיפיי שילמה בשנה שעברה 84% מתוך 2.2 מיליארד דולר הכנסות שרשמה לתמלוגים ובעיקר לחברות התקליטים. מפאת גודלה והיקפי ההשמעות במערכת שלה, היא מנסה בימים אלו לנהל משא ומתן עם חברות התקליטים על גובה התמלוגים ורמת חשיפת האמנים.
אמנם סביר שבשנה הראשונה לקיומו של Tidal תחת בעלים חדש יהיו הוצאות גדולות על מיתוג ובנייה, אבל יחד עם הוצאות השיווק קצב שריפה המזומנים של Tidal מדאיג. חברת האם התחילה את 2015 עם 7.4 מיליון דולר, קיבלה זריקת מזומנים בסך 11 מיליון דולר דרך הנפקה וסיימה את השנה עם 4.1 מיליון דולר בלבד. דירקטוריון החברה כתב במסמכים שלחברה חסרים מזומנים ולא צפויה להיות בעיה בגיוס הון נוסף.
על פי נתונים אחרונים, ל-Tidal היו ביוני 4.2 מיליון מנויים משלמים, רובם הגיעו כתוצאה מהשקות שירים מתוקשרות ובלעדיות של קניה ווסט, ריהאנה וביונסה (לעומת רק מיליון בספטמבר 2015, לפני שנה). צמיחה נאה אך רחוקה מאוד מ-40 מיליון מנויים משלמים של ספוטיפיי ו-17 מיליון מנויים משלמים של אפל מיוזיק.