דיווח: סמסונג תשלב טכנולוגיה מבית NVIDIA או AMD בשבביה הגרפיים

לוגו חברות סמסונג, AMD ו-NVIDIA

מכשיריה של סמסונג עשויים לקבל עדכון בצד הגרפי בעוד כשנתיים, כך עולה מדיווח חדש המציין כי החברה נמצאת במגעים עם יצרניות השבבים AMD ו-NVIDIA לשם שילוב הטכנולוגיות של אחת מהשתיים בשבבים העתידיים שלה למשפחת ה-Exynos. כיום עושה סמסונג שימוש במאיצים גרפיים המבוססים על סדרת ה-Mali של חברת ARM במכשיריה, אך החל מדגם ה-Galaxy S9 שיוצג בשנת 2018, עשוי המצב להשתנות.

המעבר לשימוש בטכנולוגיות שמפתחות AMD ו-NVIDIA עשוי לאפשר לסמסונג לנטוש בדגמים מסוימים את השימוש בשבביהן של AMD וקוואלקום, כאשר מטרת החברה הינה לשלב ארכיטקטורה הטרוגנית חדשה שתשלב את המעבד והמאיץ הגרפי על אותו אפיק נתונים (Bus), מה שצפוי לשפר את ביצועי הגרפיקה במכשירים. שילוב אחת מהטכנולוגיות של ענקיות שבבי העיבוד הגרפיים AMD או NVIDIA בנוסף לעבודתה של סמסונג על פיתוח תמיכה ברשתות CDMA בדגמי סדרת ה-Exynos הבאה עשויים לצמצם את הצורך בשימוש במערכות-על-שבב מבית קוואלקום, המשלבות בתוכן גם מודם או במודם של קוואלקום הקיים בדגמי Exynos מסוימים כיום.

על-פי הדיווח נמצאת ידה של חברת NVIDIA על העליונה בדיונים בנושא, כך שייתכן כי ארכיטקטורת ה-Pascal שלה לניידים תהיה זו שתגיע למכשיריה של סמסונג המשלבים את מערכת השבבים Exynos בדורות הבאים. מי שעשויה להרוויח מכך, פרט ל-NVIDIA עשויה להיות TSMC, המייצרת כיום את שבבי ה-Pascal עבור NVIDIA בתהליך ייצור FinFET בגודל 16 ננומטר, אולם כחלק מעסקה שכזו, עשויה לקחת סמסונג את המושכות מידיה של TSMC גם כן.

השוואת מפרטים