LG מדווחת על מכירות נמוכות עבור דגם ה-G5, חטיבת המובייל ממשיכה להפסיד

LG G5 (צילום: גאדג'טי) LG G5 (צילום: גאדג’טי)

ענקית הטכנולוגיה ויצרנית הסמארטפונים הדרום-קוריאנית LG Electronics חשפה היום (ה’, 28.7) את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השני של השנה והציגה המשך התכווצות במשלוחי הסמארטפונים מזה רבעון חמישי ברציפות.

על פי דיווח החברה, נשלחו 13.9 מיליון יחידות מכשירי סמארטפון במהלך הרבעון שהסתיים ב-30 ביוני, כך שמדובר בירידה קלה של 1.42% בלבד משנה לשנה. יחד עם נתוני המשלוחים מציינת LG את שני הגורמים העיקריים שתרמו להאטה בתוצאות חטיבת המובייל. הראשון – השקעה גדולה יותר בהוצאות שיווק, אלו כפי הנראה הגיעו בעקבות מסע הפרסום רחב ההיקף ל”חברים” החדשים של מכשיר הדגל ול-LG G5 עצמו.

הסיבה השניה לירידה בתוצאות חטיבת המובייל אותה מציינת LG הינה “התחלה איטית למכירות סמארטפון ה-G5“, שהחלו בישראל באפריל. דיווחים אודות מכירות פחות ממוצלחות של מכשיר הדגל ככל הנראה היוו גורם לשינויים בצמרת חטיבת המובייל של החברה, עליהם דווח בתחילת יולי.

חטיבת המובייל של החברה רשמה הכנסות של 3.33 טריליון וון קוריאני (כ-2.86 מיליארד דולר) במהלך הרבעון השני של השנה, ירידה של 7.5% בהשוואה לנתוני הרבעון המקביל בשנת 2015. חטיבת זו דיווחה על הפסד תפעולי גם ברבעון השני, אשר הסתכם ב-153.5 מיליארד וון קוריאני (כ-132.1 מיליון דולר) ותפח משמעותית מההפסד הקטן (0.2 מיליארד וון קוריאני) שהציגה החטיבה ברבעון המקביל בשנה שעברה.

הראו לנו את הרווח

עוד בתחילת החודש פירסמה LG נתונים מקדימים לדוחות הכספיים, דרכם ציינה עליה מרשימה של 140% ברווח (התפעולי) במהלך הרבעון השני. כעת, עם פרסום הדו”ח המלא, נחשפות החטיבות שהביאו לעליה מרשימה זו, וכפי שצפינו, אין הפתעות. הרווח התפעולי שרשמה LG Electronics במהלך הרבעון עמד על 584.6 מיליארד וון קוריאני (כ-503 מיליון דולר), 140% יותר מהרווח שהציגה החברה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-14 טריליון וון (כ-12.05 מיליארד דולר), עליה של כ-0.6% בהשוואה לרבעון זה ב-2015.

חטיבת המוצרים הביתיים והמזגנים וחטיבת הבידור הביתי, הכוללת את טלויזיות החברה, היו אלו שרשמו את העליות הגדולות ביותר בצד הרווח עבור החברה ברבעון השני של השנה. הרווח בחטיבת המוצרים הביתיים והמזגנים עמד על 433.7 מיליארד וון (כ-373.24 מיליון דולר) ורשם עליה של קרוב ל-50% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בעוד ההכנסות מחטיבה זו רשמו עליה מתונה יותר משנה לשנה של 4.8% והסתכמו ב-4.7 טריליון וון (כ-4.04 מיליארד דולר).

טלויזיית LG OLED G6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
טלויזיית LG OLED G6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חטיבת הבידור הביתי והטלויזיות סיכמה את הרבעון השני עם רווח תפעולי של 356.7 מיליארד וון (כ-307 מיליון דולר), זאת בהשוואה להפסד תפעולי שהציגה ברבעון המקביל ב-2015. סך ההכנסות מחטיבה זו עמדו על 4.16 טריליון וון (כ-3.58 מיליארד דולר) והציגו עליה של 5.8% בהשוואה לנתוני רבעון זה בשנה הקודמת.

השוואת מפרטים