חוקרים מטויוטה פיתחו סוללת מגנזיום שיאפשרו מספר ימי שימוש ברציפות בסמארטפון

חוקרים ממעבדות טויוטה בארצות הברית הצליחו ליצור סוללה חדשנית המיוצרת ממגנזיום ומספקת מספר יתרונות משמעותיים על פני סוללות הליתיום הנפוצות כיום. נדמה כי בכל יום שחולף אנו שומעים על “פריצת דרך” חדשה בתחום הסוללות, המסוגלת להחליף את סוללות הליתיום המתיישנות ולאפשר למכשירי הסמארטפון שלנו לפעול במשך ימים ברציפות. מרבית ההמצאות הללו נגנזות בשל בעיות בטיחותיות, עלויות גבוהות או קשיים בייצור.

ההמצאה התורנית מגיעה מבית טויוטה, ומסוגלת לעמוד בבסיסן של סוללות בעלות קיבולת גבוהה פי 8 עד 12 משל הסוללות הנפוצות כיום. הקיבולת הגבוהה נובעת מהעובדה שיוני מגנזיום מסוגלים לשאת מטען חשמלי כפול, ובכך להגביר משמעותית את הצפיפות האנרגטית של הסוללה ולהוביל ליצירת סוללות בקיבולת גבוהה יותר.

בנוסף, הטכנולוגיה החדשה מציעה יעילות הטענה גבוהה פי חמישה משל סוללות הליתיום, תכונה חשובה במיוחד עבור מכוניות היברידיות וחשמליות הנשענות על טעינה ופריקה מחזורית של הסוללה כאשר המכונית מאיצה ומאטה לסירוגין. יעילות הטענה גבוהה תאפשר להקטין את פליטת החום מהסוללות ולהפחית את אובדן האנרגיה, ובכך להגביר את טווח הנסיעה של המכונית באופן משמעותי.

הטכנולוגיה החדשה עדיין נמצאת בחיתוליה, ולמהנדסי טויטה עדיין צפויים מכשולים רבים בדרך לייצור מסחרי. כל מה שנותר לעשות כעת הוא לקוות ולהתפלל שלא תלך בדרכן של מרבית טכנולוגיות הסוללה האחרות, אשר לרוב מושלכות אל פח האשפה של מעבדות המחקר.

השוואת מפרטים