מחקר חדש קובע: אין קשר בין השימוש בסמארטפון להיווצרותו של סרטן המוח

ילדה משחקת בסמארטפון צילום: גאדג’טי

בניגוד לדעה הרווחת שהפכה נפוצה יותר ויותר מאז החלו הסמארטפונים לצבור תאוצה, אין כל קשר בין או השפעה לשימוש בסמארטפון על היווצרותו או החמרתו של סרטן המוח – זוהי מסקנתו הנחרצת של מחקר חדש בנושא זה, אשר בדק למעלה מ-34,000 חולים בין השנים 1982 ל-2012, ונערך באוניברסיטת סידני שבאוסטרליה.

על פי המחקר הטרי, שבמסגרתו נבדקו קרוב ל-20,000 גברים ו-14,222 נשים המאובחנים בסרטן המוח אל מול נתוני הגידול בשימוש בסמארטפונים באוסטרליה בין השנים 1987 ל-2012, השימוש במכשירים הסלולריים מהם אנו לא מצליחים להפרד אינו הגורם לגידול מוחי.

מסקנת המחקר, בתרגום חופשי לעברית:

במחקרינו לא התגלתה כל התגברות בשכיחות הופעתו של סרטן המוח, שעומדת בקנה אחד עם העלייה החדשה בשימוש במכשירים סלולריים.

למעשה, בעת שהשימוש בסמארטפונים צמח מ-10% ללמעלה מ-90% באותן שנים ועד ל-2012, נותרה שכיחותו של סרטן המוח באותו פרק זמן, זהה באופן מוחלט בקרב נשים בין הגילאים 20 ל-84. מנגד, עבור גברים באותו טווח גילאים אובחנה עליה קטנה ביותר בשכיחות הופעת המחלה.

העליה המינימלית בשכיחות הופעת הסרטן בקרב גברים אובחנה בעיקרה אצל גברים מעל לגיל 70 החל מ-1982, עוד לפני שהסמארטפונים ביצעו הופעתם, מסביר המחקר. זאת, נמסר, יחד עם שיפור יכולת אבחון הגידולים במהלך אותן שנים, הינן הסיבות לעלייה בשכיחות.

יש לציין כי מסקנות אלו מגיעות בניגוד מוחלט למחקר אחר שפורסם במאי 2014 שדווקא העיד על כך ששימוש בסמארטפון במשך למעלה מ-15 שעות בחודש עשוי להגביר את הסיכוי לחלות בסרטן המוח.

השוואת מפרטים