חברת Seagate משיקה כונן בנפח 10 טרה-בייט

לוגו סיגייט

אם בעבר הסתפקנו בנפחים קטנים עבור הכוננים הקשיחים שלנו, הרי שבשנת 2016 נפח של 250 גיגה-בייט, לדוגמה, הנחשב לפני עשור לממוצע, נחשב כיום זעיר למדי ונמצא אך ורק בשוק כונני ה-SSD עבור מערכת ההפעלה ותוכנות רקע בלבד. בעידן שבו משחקים בודדים שוקלים כמאות גיגה-בייט, קבצי וידיאו מגיעים בנפח של עד 10 גיגה-בייט ויותר, ומערכות ההפעלה והתוכנות בהם אנו עושים שימוש אף הן שילשו את נפחן, אנו מתחילים לדבר על נפח אחסון בטרה-בייטים ולא בגיגה-בייטים.

בתוך זה, חברת Seagate, יצרנית הכוננים הקשיחים הותיקה השיקה השבוע כונן בנפח גדול של 10 טרה-בייט. הכונן החדש, המיועד כרגע בעיקר למערכות Data Center ופחות לשוק הביתי בשל המחיר הגבוה העתיד להתלוות אליו, נקרא Enterprise Capacity 3.5 HDD ועושה שימוש בטכנולוגית ההליום על מנת להרכיב את הנפח הנ”ל.

Seagate_10_tb_helium

טכנולוגית ההליום, המציעה מילוי של הליום במקום אוויר בין הפלטות ומאפשרת בכך להגדיל את מספר הפלטות בהן עושה שימוש הכונן, פותחה לראשונה על ידי חברת HGST (הידועה לשעבר כ-Hitachi), שהינה חברת בת של Western Digital – יצרנית הכוננים המתחרה של Seagate והראשונה בגודלה. השימוש בטכנולוגיה הוא למעשה מה שתרם באופן מעשי להכפלת נפחי הכוננים הקשיחים בשנים האחרונות, ולחברת HGST ליין של כוננים המבוססים על הליום. כעת ניכר ש-Seagate מאמצת את הטכנולוגיה.

לעומת אימוץ הטכנולוגיה של החברה המתחרה, לחברת Seagate פתרונות משלה, ועד היום עשתה שימוש בטכנולוגיה ה-“סטנדרטית” במבנה הכוננים שלה, עם הגדלה של נפחי ומספר הפלטות המרכיבות את הכוננים שלה, ומתחת לנפח של ה-10 טרה-בייט מציעה החברה זוג דגמים בנפח 8 טרה-בייט, האחד מסוג NAS לשוק ה-Data Center אף הוא, והשני עם מחיר עממי יחסית עבור נפח שכזה, כונן ה-Archive המיועד ל “אחסון קר” – אחסון קבצים פסיבי ותו-לא.

כעת, כשהמספר העגול הושג אצל זוג היצרניות, ויומרני למדי לשאוף לנפחים גבוהים יותר כרגע, נותר רק שהחברות ימצאו את הדרך להנגיש את הכוננים בעלי נפחים אלו לשוק הביתי גם כן – תהליך אותו סביר מאוד להניח שנראה בשנים הבאות.

השוואת מפרטים