ג’ון רומרו (John Romero) ואדריאן קרמק (Adrian Carmack), שניים ממקימי חברת id שהגדירה את ז’אנר ה-First Person Shooter (אקשן ממבט ראשון) בעזרת משחקים כמו Doom ו-Quake, הכריזו כעת על שיתוף פעולה מחודש במטרה ליצור משחק FPS חדש.
המשחק החדש ייקרא Blackroom והוא יהיה משחק אקשן מהיר ממבט ראשון. תנועת השחקנים ב-Blackroom מבוססת על יכולת השחקן, כלומר, יהיה ניתן להתאמן ולהשתפר בדרך בה אנו נעים בעולם המשחק עצמו. “זהו שילוב של חקר הסביבה, מהירות, וקרבות אינטנסיביים עם כלי נשק“, אומר ג’ון רומרו בסרטון ההכרזה שעלה עתה לאוויר. “ברשותכם תנועה מהירה, הקפת אוייבים (Circle-Strafing) וכמובן, קפיצות טילים (Rocket Jumping)“. בכך רומרו מתאר משחקיות הנשמעת דומה לכותרים כמו Quake 3 Arena.
הסיפור מאחורי המשחק החדש מעניין למדי: בעתיד הקרוב, חברה בשם Hoxar בונה חדר מיוחד המסוגל לדמות כל סביבה באופן ריאליסטי לחלוטין. אולם משהו משתבש, הסימולציות מתחילות להתנגש זו בזו והמשתמשים נתקלים בחזיונות לא מוסברים. השחקן יגלם סוכן של החברה, שנכנס לסימולציות השונות ומנסה לאתר את הבעיה. לרשות השחקנים יעמדו כלי נשק, וגם כלי פריצה מיוחדים המשפיעים על העולם עצמו (או נכון יותר, על הסימולציה שבה אנו נמצאים).
סיפור הרקע הייחודי מאפשר ל-Blackroom לחקור מיקומים מגוונים, מסביבות מודרניות ועד לטירות מימי הביניים. המשחק קורם עור וגידים בסטודיו באירלנד, שאיפשר לקרמק ורומרו לשאוב השראה ממגוון מיקומים ואכיטקטורות. רומרו יחזור לתפקידו המסורתי כמעצב שלבים וסביבות, ואילו קרמק יחזור לתפקידו כמעצב ארט עבור המשחק, כפי שהיה עוד בימי Doom. בנוסף נמסר כי המשחק יתמוך במודים על גבי המחשב האישי ובהכנת מפות חדשות על ידי השחקנים.
הפרטים נחשפו במסגרת קמפיין Kickstarter שהושק עבור המשחק, שבמסגרתו מקווים היוצרים לגייס 700,000 דולרים. רומרו מסביר כי הפרויקט נמצא בתכנון כבר זמן מה, וכי התגובה לשלב החדש ששחרר ל-Doom הדהימה אותו. “[מימון הפרוייקט] יוכיח כי הגיימרים רוצים לחזור למשחקיות Hardcore FPS קלאסית,” אומר רומרו. אם המשחק אכן ימומן, יעד ההשקה שנקבע לעת עתה הינו דצמבר, 2018.