סדרת מכשירי הדגל הבאה של יצרנית הסמארטפונים מהגדולות בעולם, וואווי, היא ה-Huawei P9, תיחשף ביום רביעי הקרוב, ה-6 באפריל, באירוע הכרזה שתערוך החברה בלונדון.
טרם תחשוף את סדרת ה-P9, מפרסמת וואווי נתונים מדוחותיה הכספיים עבור שנת 2015, ובשיחה עם עיתונאים בסין מאשרת לראשונה כי מצלמת מכשיר הדגל נבנתה בשיתוף פעולה עם חברת הצילום הגרמנית Leica. לדבריו של סגן יו”ר בחברה, גאו פינג:
אנו עומדים להשיק את מכשיר הדגל P9 בקרוב וזהו מוצר עליו עבדנו יחד עם Leica […] אנו צריכים לעבוד עם השותפים החזקים ביותר בתחום זה על מנת להפיק את המוצר הטוב ביותר מול התחרות העזה [בשוק הסמארטפונים].
על שיתוף הפעולה בין וואווי ו-Leica שמענו לראשונה בחודש פברואר האחרון, אז חשפו השתיים כי יעבדו יחד לשם “המצאה מחדש” של שוק המצלמות לסמארטפונים. המצלמה שתשולב ב-Huawei P9 צפויה לכלול זוג חיישנים המיוצרים בשיתוף עם Leica והיא נחשפה כבר במספר תמונות מודלפות עד כה.
![]()
בדוחותיה הכספיים לשנת 2015 מדווחת וואווי על עליה של כ-33% ברווח הנקי, ומצהירה על רווח כולל של 36.9 מיליארד יואן (כ-5.7 מיליארד דולר) עם הכנסות של 395 מיליארד יואן (כ-61 מיליארד דולר).
חטיבת המכשירים של החברה הציגה עליה של 73% בהכנסות משנה לשנה, אלו הסתכמו על פי החברה ב-129.1 מיליארד יואן, הם כ-20 מיליארד דולר. וואווי חשפה עוד בסוף השנה שעברה כי עברה את רף המכירות של 100 מיליון מכשירים בשנה ב-2015, וכעת חושפת החברה את המספר המלא, אשר עומד על 108 מיליון יחידות סמארטפונים בסה”כ. מדובר בעליה של 44% בהשוואה למכירות החברה בשנת 2014.