סמסונג הודיעה כי החלה בהפקה המונית עבור שבבי העיבוד שלה בטכנולוגיית FinFET בתהליך ייצור של 14 ננומטר. מדובר, כמובן, בשבבי העיבוד שימצאו דרכם למכשירי הדגל של החברה בסדרת ה-Galaxy S7, הם ה-Exynos 8890.
את מכשירי הדגל החדשים של סמסונג מסדרת הגלקסי S7 אנו צפויים לראות באופן רשמי בתערוכת המובייל השנתית, MWC 2016, אולם מסמונג טרם נמסרה הודעה רשמית בנושא. המכשירים החדשים צפויים לעשות שימוש במערכת על שבב אותה לוקחת סמסונג להפקה המונית כעת, כך שיש לצפות כי המכשירים יושקו זמן לא ארוך לאחר ההכרזה, ככל הנראה כבר בחודש מרץ 2016.
מקומה של סמסונג ב-Snapdragon 820
פרט לייצור המערכות על שבב בסדרת ה-Exynos, אותן גם מפתחת סמסונג בעצמה, אחראית החברה על ייצור עבור חברות נוספות בשוק. סמסונג היא אחת מהיצרניות העומדות מאחורי הפקת שבבי העיבוד עבור מכשירי האייפון של אפל וכעת מכריזה החברה באופן רשמי כי תשמש כיצרנית גם עבור ענקית שבבי המובייל קוואלקום.
בהודעה שהפיצה סמסונג נאמר כי תהליך הייצור שלה ב-14 ננומטר בטכנולוגיית FinFET ייעשה עבור המערכת על שבב Snapdragon 820 מבית קוואלקום, זו מהווה לספינת הדגל של ענקית השבבים לשנת 2016. בסמסונג מוסיפים ואומרים כי שבבי ה-Snapdragon 820 יעשו דרכם לשוק במחצית הראשונה של השנה, דבר המעיד על שילובם לא רק בחלק מדגמי הגלקסי S7, אלא גם בסמארטפונים מובילים נוספים כמו ה-LG G5 ואחרים.
![]()
תהליך הייצור החדש יספק, עפ”י דבריה של סמסונג, שיפור של עד 15% במהירות תוך חיסכון של עד 15% בצריכת החשמל בשבבי העיבוד, זאת בהשוואה לתהליך הייצור הקודם של החברה.
קבלת החוזה להפקת השבבים עבור חברת קוואלקום מהווה תפנית עבור ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית, אשר רק בשנה שעברה דילגה על ספינת הדגל Snapdragon 810 עבור מכשירי ה-Galaxy S6. אף שלא נמסרה הודעה רשמית בנושא מצידן של סמסונג או קוואלקום, יש להניח כי בעקבות איבוד הלקוח הגדול בשנה שעברה, הייתה ידה של סמסונג על העליונה בדיונים על שילובה של ה-Snapdragon 820 במכשירי ה-Galaxy S7, מה שככל הנראה הוביל להפיכתה של סמסונג ליצרנית סדרת השבבים החדשה של קוואלקום.