הכותב הראשי של סדרת Half Life עוזב את Valve: הסוף של גורדון פרימן?

חדשות רעות למעריצי סדרת Half Life: הכותב מארק ליידלו (Marc Laidlaw), שעזר ליצור את סדרת Half Life מתחילתה וכתב את הסיפורים למשחק הראשון והשני, עזב את חברת Valve לאחר 18 שנים בחברה. כך לפי מספר דיווחים של ליידלו עצמו באתר Reddit, שלאחר מכן אושרו באימייל שנשלח מטעמו לכתבי אתר תעשיית המשחקים, Gamasutra.

אינני עובד יותר בחברת Valve במשרה מלאה או חלקית, אינני מעורב בהחלטות ומשימות יומיומיות, אינני מייצג יותר את החברה. זו היתה תקופה טובה אבל אני מרגיש שאני צריך הפסקה מהעולם הכאוטי של הפקת משחקים, ולחזור לכתוב פרוייקטים אישיים יותר.

במייל שנשלח ל-Gamasutra הסביר כי כי הסיבות לעזיבתו הן בעיקר אישיות, ובראשן גילו: ליידלו כבר בן 56, והיה עם חברת Valve מאז 1997. כעת הוא רוצה לכתוב פרויקטים אישיים יותר. “כנראה שאחזור לכתוב סיפורים משלי, זוהי ברירת המחדל שלי“, אומר ליידלו. “זה הזמן לחזור לשורשים ולראות לאן זה לוקח אותי. יכול להיות שזה יוביל אותי שוב למשחקים בדרך אחרת, אולם זאת לא התכנית שלי כרגע. אני מתכוון לחקור במשך זמן מה“.

ומה לגבי Half Life? ליידלו אומר כי כעת הוא נמצא באותו מקום של מעריצי המשחק, כלומר הוא אינו בטוח מה יהיה עתיד סדרת המשחקים. מעריצי Half Life מחכים למשחק המשך כבר קרוב לעשור, כשהמשחק האחרון בסדרה – Half Life 2 Episode 2, יצא ב-2007.

עזיבתו של ליידלו עלולה לאותת לשחקנים רבים כי אין סיבה להמתין לכותר הבא בסדרה, אותו Valve מעולם לא חשפה או הזכירה. ואמנם, תמיד תיתכן האפשרות כי ליידלו השאיר אחריו סיפורים להמשך הסדרה, מפת-דרכים או הנחיות כיצד לסיים את הסיפור שמליוני מעריצים ברחבי העולם מחכים לסיים.

השוואת מפרטים