בחודש שעבר הכריזה סמסונג באופן רשמי על פלטפורמת העיבוד לשוק הגבוה Exynos 8 Octa 8890, הראשונה מבית החברה שמבוססת על ארבע ליבות שפותחו על-ידי סמסונג בכבודה ובעצמה, ומוכרות בשם הקוד Mongoose. כעת, דיווח חדש מהרשת החברתית הסינית Weibo מעיד כי היצרנית הדרום קוריאנית מכינה עבורנו פלטפורמה נוספת לשוק הגבוה.
על פי דיווח זה, סמסונג עובדת כיום על פיתוחה של יחידת עיבוד חדשה לשוק המובייל הגבוה, שתקבל את השם Exynos 8870. זו תבוסס על גבי ליבת Mongoose גם היא, אם כי הפעם היא תגיע בתדר ליבה נמוך יותר, שצפוי גם הוא לספק תוצאות מרשימות למדי.
קריאה נוספת: Samsung Exynos 8 Octa 8890 – מפלצת בת-כלאיים
בניגוד לאקסינוס 8890, הצפויה להשתלב במכשירי הדגל Galaxy S7, הפלטפורמה החדשה עליה עובדת סמסונג לא מיועדת לשימוש במכשירי המובייל שלה, אלא תוצע למכירה ב-2016 עבור יצרניות הסמארטפונים השונות כתחלופה לשימוש הנפוץ בשבבי מדיה טק וקוואלקום.
הראשונה לבצע שימוש ב-Exynos 8870 בשנה הבאה תהא לא אחרת מאשר יצרנית הסמארטפונים הסינית, מייזו, שכבר כיום מבצעת שימוש בשבבי סמסונג שונים, בראשם נמצאת האקסינוס 7420 שמשולבת במכשיר הפרימיום Meizu Pro 5.
בסוף שנת 2014 הודיעה סמסונג כי היא החלה בבניית מפעל חדש לייצור שבבים במרכז התעשייתי של החברה בעיר Pyeongtaek שבדרום קוריאה (כ-65 ק”מ מעיר הבירה סיאול). בבניית המפעל השקיעה 14.7 מיליארד דולר, כאשר היעד לתחילת פעילותו עומד על הרבעון השני של 2017.
חטיבת השבבים של סמסונג מהווה לאחת מן החטיבות המצליחות ביותר של הענקית הקוריאנית, כך שפיתוח וייצור שבבי עיבוד המיועדים ליצרניות אחרות, נוסף על השבבים אותם מייצרת לעצמה, הינו צעד משמעותי במיוחד עבור החטיבה הרווחית.