לא חלפו שבועיים מאז העבירה סמסונג את כספי פיצויי התביעה בסך 548 מיליון דולר לאפל, ועכשיו הגישה האחרונה תביעה חדשה. בתביעה זו דורשת אפל מסמסונג פיצוי נוסף של 180 מיליון דולר בגין הפרות קניין רוחני.
מהערכת הנזק שתוארה על ידי מומחית מטעם אפל (כפי שפורסמה על ידי מומחה לדיני פטנטים) עולה כי אפל דורשת סכום של 178,659,879 דולר פיצוי על חמישה דגמי סמארטפונים שמכירתם המשיכה לאחר זכייתה של אפל בתביעה המקורית מול סמסונג ב-2012.
קריאה נוספת: מלחמת הפטנטים – השתלשלות הקרב המשפטי בין סמסונג ואפל
שלושה דגמים מתוך החמישה שייכים לגלקסי 2, כולם מפרים את אותו פטנט עיצובי D’677 שהיווה בסיס לתביעה המקורית. הדגמים האחרים: Droid Charge ו- Galaxy Prevail מפרים פטנטים אחרים ומהווים חלק קטן בתביעה, סכום של כמה מאות אלפי דולרים בלבד.

אפל מבקשת סכום נוסף של 1,192,490 דולר כריבית דריבית על סכום הנזק הנ”ל מאז הזכייה המקורית (וגם 2,363 דולר ליום מאז השימוע בנושא לפני 7 חודשים). לרגע היה נראה שקרב הפטנטים הזה המתקרב לסופו עם העברת 548 מיליון דולר מסמסונג לאפל לפני פחות משבועיים. אולי ההפחתה מסכום הזכייה המקורי – 930 מליון דולר לסכום הנוכחי (עקב ערעורים על גבי ערעורים של סמסונג) הביאה את אפל להחלטה להמשיך את הסכסוך.
למרות היריבות הקשה בבתי המשפט, סמסונג ואפל הן עדיין שותפות עסקיות קרובות דרך אספקת מעבדים למכשירי אפל. הן גם סיכמו ביניהן בעבר שלא לתבוע אחת את השנייה מחוץ לארה”ב בהסכם שהעיד על יכולת להגיע להבנות עסקיות. התביעה החדשה מראה שבאפל לא מתכוונים להגיע להפסקת אש בעניין פטנט העיצוב.
